28 maart 2024, 14:11:06

Leeftijd valkparkiet bepalen?

Gestart door Maresa, 13 april 2015, 17:18:48

« vorige - volgende »

Maresa

Wie weet hoe je kan bepalen hoe oud een valkparkiet is?

We hebben afgelopen zaterdag een nieuwe vogel (pop) gekocht die volgens de man in de dierenspeciaalzaak tussen de 8 en 12 weken oud is, maar volgens een kennis van ons zou ze al veel ouder zijn, minimaal een half jaar oud dacht zij. Ze is geringd, nu vind ik het vrij lastig om te zeggen of het nu heel donkergroen is of zwart en er staat op NB14 U602 159.

Waarschijnlijk doordat ze gekortwiekt is, hebben we ze dus voor echt heel jong aangezien en die meneer op zijn blauwe ogen geloofd dat we idd een jonge vogel hebben aangeschaft. Klopt het dat je ook aan de hand van de kleur van de pootjes een inschatting kan maken?


carco

Dat kan niet, maar aan de hand van de ring is ze nog niet zo oud en van 2014.

Het is wel zeker een pop?

Groetjes: caroline
Klik op het plaatje voor onze site!




Maresa

Volgens zowel de mensen in de winkel als een vriendin van mij is het een popje.

ik vind ze nog erg afwachtend en ze onderneemt nog helemaal niks. Ze eet en drinkt wel goed, en als ik een stukje gierst op de bodem leg eet ze er wel van, maar als ik het in mijn hand houdt dan wil ze alleen maar weg van me.

Sinds een uur geleden zit ze voor het eerst te knarsen met haar snaveltje, dus ze is wel tevreden  :)

Onze vorige valk zat vrij veel te dutten, maar Molly is eigenlijk de hele dag wakker en alert. 

In de dierenwinkel zijn ze wel erg optimistisch met hun 'binnen een week eet ze uit je hand'  mooie verkooppraatjes natuurlijk  :P ik moet het nog zien