18 april 2024, 15:59:51

Kenners gezocht: Man of pop?

Gestart door RomyS, 10 april 2015, 12:36:51

« vorige - volgende »

RomyS

Hallo allemaal!
Wij staan na weken verdieping op het punt om morgen ons eerste valkje te halen!
We hebben contact met een kweker die 4 valkjes heeft zitten die nu 7/8 weken oud zijn, ze mogen dus naar een nieuw huis :D
Nu zouden we alleen graag een man willen, omdat we hopen dat we geluk hebben en hij een beetje gaat praten (dit weet je natuurlijk nooit). Een DNA test is helaas te kort dag omdat we morgen al gaan kijken:(

Zouden jullie een blik op de foto's willen werpen en jullie verwachting uitspreken? Ik weet dat het moeilijk is om iets te zeggen als ze hun jeugdrui nog niet hebben gehad maar misschien valt er iets te zien! De kweker denkt zelf dat de 2 fallow mannen zijn en de wildkleur popjes. De wildkleur protesteerden harder als hij ze uit het blok haalde (popjes protesteren harder dan mannen?).
Misschien nog iets met de vissengraat op de staart? Of telt dat niet voor de eerste jeugdrui?

Alvast heel erg bedankt!
Ps. ik hoop dat ik het goed doe met de foto's ::)






valkparkiet80


RomyS

Oh dan heb ik het blijkbaar toch niet goed gedaan..
Heb de URL van de foto tussen de img/ haakjes gezet..

Wat kan ik nu doen?

valkparkiet80

Ik zou niet weten hoe het moet want het lukt mij ook nooit

RomyS

Chips..
Dan ben ik bang dat we moeten gokken straks

valkparkiet80

Ik kan je wel mijn bevindingen zeggen, Ik heb zelf 13valkjes. Ik ben niet goed in het herkennen van geslacht. Maar heb wel boekjes er over en in het boekje staat dat een mannetje een veel fellere kopje heeft dan poppen, Bij mij is het zo dat de popjes stiller zijn en niet veel fluiten, De mannetjes doen dat wel. Ik zal nog even in het boekje lezen kijken wat er in staat

valkparkiet80

wil je perse een jong valkje? Want bij jonge valkjes is het geslacht nog moeilijk te zien

RomyS

Ja ik weet dat het lastig te zien is..
Volgens mij zegt de kleurintensiteit nog niets als ze de jeugdrui nog niet hebben gehad.
Valt er wel al iets aan het fluiten af te lezen?

valkparkiet80

bij mij is er 1 komen aan vliegen en die is vrij stil en jong en een pop. ik heb nog nooit zulke jonge valkjes gehad, dus weet niet hoe die zijn, ik heb ook wel eens horen zeggen dat bij mannetjes de oranje wangetjes feller zijn dan bij popjes. maar nog maals de jongste die ik heb gehad was een maand of 8