28 maart 2024, 23:57:52

Nachtmerrie

Gestart door Izzy, 5 april 2015, 10:21:22

« vorige - volgende »

Izzy

Ik kan niet geloven wat er gisteren gebeurd is. Mijn kerngezonde vrolijke knuffelige valkje van 6 jaar en 8 maanden slaakte een soort gilletje, begon vreselijk te hoesten en te schokken en wild door de kooi te lopen. Dit stopte na een minuut en het leek alsof ze zich verslikt had. Ze zat er wel wat aangeslagen en ontdaan bij met opgetrokken schoudertjes maar ik dacht even laten bijkomen. Ik gaf haar een blaadje ruccola, daar is ze zo dol op, ze nam een hapje en het begon weer. Ze hoestte heel hard, ging aan het plafond van haar kooi hangen en viel naar beneden. Mijn man heeft geprobeerd haar te reanimeren en te beademen maar het was te laat. Binnen 5 minuten hadden we van een gezonde vrolijke vogel een dode vogel. Er liep oranje geel vocht uit haar snavel, haar hele hoofdje is nat.
Ik ben in shock, kan alleen maar huilen en trillen. Wat kan dit geweest zijn? Ik dacht eerst verslikken,nu denk ik aan een aanval of embolie of iets anders van binnen uit.
Dit kan gewoon niet waar zijn!

Izzy

Inmiddels weten we wat er gebeurd is: onze kerngezonde Izzy heeft zich verslikt en is gestikt in een zaadje dat in haar longen terecht is gekomen. Volgens de vogelarts was er niets aan te doen, al was het bij hem op de tafel gebeurd.
Het zal nog wel even duren voor ik hier vrede mee kan hebben!