25 april 2024, 21:18:40

Valkparkiet heeft boggel?

Gestart door DaniloNL, 28 maart 2015, 23:50:48

« vorige - volgende »

DaniloNL

Ik was al een beetje rond aan het zoeken naar antwoorden, maar nergens echt een goed antwoord gevonden of een vergelijkbare foto. Nu is het zo dat het lijkt dat mijn valkje net een boggel heeft, ook zit hij er echt slordig in de veren bij, aangezien de meeste valkjes altijd heel mooi strak in de veren staan. Kan dit een reden hebben of wat kan ik hier aan doen? Hieronder even een foto.

carco

Zo op de foto kan ik niets raars ontdekken?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




DaniloNL

Citaat van: carco op 29 maart 2015, 11:50:52
Zo op de foto kan ik niets raars ontdekken?

Groetjes: Caroline.


Het lijkt net alsof hij een bobbel op zijn kop heeft, vind het maar apart aangezien alle andere valkjes wel mooi strak in de veren zitten. Hij zit er altijd heel opgeblazen bij terwijl die wel kern gezond is..

de_vogelkamer

is die bobbel niet gewoon zijn veren die hij heeft opgezet? ik zie op de foto namelijk ook niets aparts. voel je ook een bobbel als je hem over zijn koppie aait?

Is het nog een jong vogeltje? Dan zitten ze meestal wat vaker bol dan als ze ouder zijn.

Groetjes Neline

DaniloNL

Citaat van: de_vogelkamer op 29 maart 2015, 16:51:10
is die bobbel niet gewoon zijn veren die hij heeft opgezet? ik zie op de foto namelijk ook niets aparts. voel je ook een bobbel als je hem over zijn koppie aait?

Is het nog een jong vogeltje? Dan zitten ze meestal wat vaker bol dan als ze ouder zijn.

Groetjes Neline

Het is inderdaad nog een jong vogeltje, ongeveer 25 weken schat ik in. Denk ook wel dat het daar aan zal liggen. Weet je toevallig ook wat voor een mutatie het precies is?

carco

Je hebt een bonte witmasker. Bedoel jij soms het gedeelte achter de kuif?
Want dat is normaal hoor, daar zitten wat minder veren.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




de_vogelkamer

Hij is verder wel actief? Hou het wel in de gaten. Veel bol zitten kan ook een teken van ziekte zijn. Als je het niet vertrouwd kun je altijd even een vogelarts bellen voor advies  ;)


DaniloNL

Citaat van: de_vogelkamer op 30 maart 2015, 11:20:35
Hij is verder wel actief? Hou het wel in de gaten. Veel bol zitten kan ook een teken van ziekte zijn. Als je het niet vertrouwd kun je altijd even een vogelarts bellen voor advies  ;)


Hij is wel echt heel erg actief, fluit heel veel en klimt ook veel.. vind het alleen raar dat hij zo slordig erbij zit