28 maart 2024, 09:30:52

Loesje zoekt nieuw huisje

Gestart door bramans, 25 maart 2015, 10:11:03

« vorige - volgende »

bramans

25 maart 2015, 10:11:03 Last Edit: 25 maart 2015, 10:36:06 by bramans
Loesje, onze valkparkiet (man) zoekt een nieuw huisje.
Hij is ongeveer 7 jaar, geboren op 7-6-2008 en redelijk tam,wil graag rondvliegen door de kamer en gek op buiten de grote kooi zijn. Hij is een Wildkleur en heel erg lief
Vorig jaar is zijn maatje gestorven en sindsdien zit hij alleen , hij gaat zich nu heel erg op ons richten.
Hij zit als het half kan, de hele dag bij je, kletst wat en vliegt weer rond. Tegen de avond gaat hij, moeilijk, de kooi in tot de volgende morgen.
Door de COPD van mij kan hij niet bij mij op mijn schouder zitten, wat hij graag doet en is het stof wat hij produceert slecht voor mij
Daar hij alleen is, nu niet meer veel uit de kooi kan, gaat hij schreeuwen.
Omdat we het zielig vinden en niet eerlijk tegenover hem en er, door omstandigheden geen tweede bij kunnen nemen, we zijn boven de 80 jaar, zoeken we dus een ander huisje.
Het is wel een moeilijke beslissing.
De grote kooi wordt er bij gegeven.
We wonen in de kop van Overijssel

valkparkiet80

Als het goed is heeft u een mailtje van mij

bramans

Citaat van: valkparkiet80 op 25 maart 2015, 15:28:44
Als het goed is heeft u een mailtje van mij

Het brengen van Loesje is ook door mij niet mogelijk en ik heb het idee dat Loesje bij zoveel valkjes toch niet zo gelukkig zou worden dus ik wacht nog even af of er nog anderen reacties komen.
Bedankt voor het aanbod

Rianne

Ik lees vaker dat mensen denken dat een tamme valk niet op zijn plek zou zijn bij andere valkparkieten.  Vaak wordt het tegendeel bewezen. Het blijven groepsdieren. Wie weet zit er een maatje voor haar bij.

carco

Ben ik het helemaal mee eens  ;)

Heb je misschien een foto van je mannetje ?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




bramans

26 maart 2015, 14:07:49 #5 Last Edit: 26 maart 2015, 14:18:49 by bramans
Citaat van: carco op 26 maart 2015, 09:49:20
Ben ik het helemaal mee eens  ;)

Heb je misschien een foto van je mannetje ?

Groetjes: Caroline.

Ik probeer een foto van Loesje te plaatsen maar kan de methode niet vinden.
Heb op help willen kijken maar die is geheel in het engels en die taal beheers ik niet.
Zal nu maar wat doorrommelen en anders maar per mail

Heb je via het forum een mail gestuurd maar ook daar kwam de foto niet op
Groetjes Bram

Sunflower

Heeft u het al geprobeerd bij "Attachments and other options" wanneer je een 'Reply' stuurt op het forum? (linksonder in het tekstveld waar je een bericht kunt schrijven vind je deze optie, en dan kunt u proberen hier een plaatje/ bestand te uploaden met voorkeur voor een klein bestandsformaat).

carco

Hier een foto van Loesje ;)



Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




bramans

Citaat van: carco op 26 maart 2015, 20:15:14
Hier een foto van Loesje ;)



Groetjes: Caroline.

Bedankt voor het plaatsen van de foto.
Ik denk dat Loesje het misschien ook wel fijn zou vinden bij meerdere valkjes.

en voor Conny van Ditmarch, ik kreeg een pb van je maar kan het antwoord niet naar je sturen daar jou postbox vol is.
Het antwoord op je vraag is dat de partner van Loesje een vrouwtje was en Loes is een man.

bramans

22 april 2015, 10:54:39 #9 Last Edit: 24 april 2015, 17:43:29 by bramans
Citaat van: bramans op 29 maart 2015, 19:43:55
Citaat van: carco op 26 maart 2015, 20:15:14
Hier een foto van Loesje ;)



Groetjes: Caroline.

Bedankt voor het plaatsen van de foto.
Ik denk dat Loesje het misschien ook wel fijn zou vinden bij meerdere valkjes.


Loesje is nog steeds zoekende (en wij ook)
Het wordt steeds nijpender om hem te herplaatsen vanwege zijn ongedurigheid, hij hoort veel vogels buiten en voelt zich erg eenzaam, ik denk de hormonen.
Gisteren heb ik hem met kooi op ons terras gezet, we hebben een  heel grote tuin met veel vogels.
Hij heeft het gezellig gehad, hij floot en kreeg steeds antwoord, dus met anderen zal het ook wel gezellig zijn.
Weet niet of het verstandiger is om te proberen er een tam wat ouder popje bij te zetten, als die niet went gaan ze misschien beide hard schreeuwen en zitten we daar mee.
Loesje was met zijn vorige vrouwtje wel erg zorgzaam ondanks dat hij vrij dominant is

Mijn vrouw en ik hebben toch maar besloten om Loesje gewoon te houden.
Telkens voelde we ons er niet gelukkig mee dat hij weg zou gaan dus hebben we de knoop doorgehakt.
Hij is toch zo erg lief, gaat de hele dag met ons om, praat gezellig en geeft toch de indruk niet dat hij ongelukkig is.
Ach, en dat hij eigenlijk niet op mijn schouder mag zitten door de COPD, wat hij graag doet, het is wat lastiger als het even erger word maar er is mee te leven, hij geeft veel liefde.
We hebben altijd honden gehad, was ook niet zo gezond, maar dat heb ik ook overleefd en ik ben nu toch 82 nu valt het, buiten wat ongemak, wel te doen.
Iedereen bedankt voor het meedenken en de groeten van Loesje

Ik weet niet hoe ik een aparte bijlage kan maken dus zet ik het er maar onder de vorige, misschien wat verwarrender , sorry daarvoor