28 maart 2024, 23:30:13

Herplaatsing valkje voor in voliere

Gestart door facom, 19 april 2015, 17:37:59

« vorige - volgende »

facom

19 april 2015, 17:37:59 Last Edit: 19 april 2015, 19:12:10 by facom
Onze (tamme) Tipi kan niet overweg met de valk die we uit het asiel hebben (Pina, zie foto)
Pina is erg lief, en wil graag contact met andere valkjes, maar onze tamme valk is alleen mensen gewend en bijt haar telkens.

Pina is een heel lieve vogel. Komt wel in de buurt van je zitten, maar is te bang om op je hand te stappen.
Het is waarschijnlijk een Pop, leeftijd is onbekend. ze zit ook de laatste tijd ineen gedoken te fluiten/flirten (ze wil wel een nestje)

Heb je een voliere waar wat valkjes inzitten die wel van gezelschap houden, dan is Pina hier gratis op te halen (Eindhoven). Het is absoluut geen vogel om alleen in een kooi te zetten, want dan zal ze veel gaan krijsen.
Hennie van Dalen

bobbie

Hallo,

heb je niets moeten tekenen bij het dierenasiel toen je het valkje ophaalde? Hier mag je beslist geen valkje uit het dierenasiel herplaatsen, daar moet je voor tekenen. Als je het valkje uit dierenasiel niet wilt houden om welke reden kan ook, dan moet je contact opnemen met het dierenasiel. Dat is tenminste hier bij het dierenasiel in Vlaardingen. Maar ik weet natuurlijk niet of dat landelijk geregeld is. Als het inderdaad landelijk geregeld is zou ik als ik u was contact zoeken met het dierenasiel waar je Pina hebt opgehaald.

Succes, Nel

valkparkiet80

Goedemorgen
Ik kan pina een goed thuis bieden, Mail me even op kipjes@live.nl

facom

Inderdaad, na nalezen staat in de brief van het asiel dat we haar niet zonder toestemming van het asiel aan derden mogen geven.
We gaan wel even ter plaatse navragen hoe en wat. (s'maandags gesloten, dus zal tot morgen moeten wachten tot we meer weten)

Dus even "on hold" tot we meer weten.

Groetjes, Hennie
Hennie van Dalen