14 mei 2025, 03:46:01

warmte

Gestart door valkparkiet80, 2 juli 2015, 14:47:54

« vorige - volgende »

valkparkiet80

wat doen jullie voor je valkjes tegen deze warmte.
Hier kunnen ze in de gang komen en er staat een grote bak met water waar ze in kunnen.
Ik heb ze vanochtend nat gemaakt met de plantenspuit. voor degene die niet mee gaan onder de douche

Fisker en Tesla

Ik heb een ventilator in de kamer staan, zodat er wat frisse lucht rond dwarrelt. Deze staat niet op de vogel gericht, wil niet dat ie ziek wordt. Verders zijn de ramen dicht en rolgordijnen omlaag zodat het zonlicht niet al te veel binnen schijnt. En s avonds als het lekker is mag hij met kooi en al even mee naar buiten.

RomyS

Kan iemand dan meteen het verschil tussen wind en tocht uitleggen?
Ik weet dat ze niet op de tocht mogen staan, maar sommige mensen richten wel een ventilator (op afstand) op bijvoorbeeld de volière. Ik snap het niet :o

valkparkiet80

Bij mij zitten ze met deze warmte meer in de gang dan in hun eigen kamer.
wat me op viel gisteren is dat bij me ene valkje [6wkn] is dat hij/zij met de warmte zijn snavel een stukje open had.

Bob The Builder

Citaat van: valkparkiet80 op  3 juli 2015, 08:37:03
Bij mij zitten ze met deze warmte meer in de gang dan in hun eigen kamer.
wat me op viel gisteren is dat bij me ene valkje [6wkn] is dat hij/zij met de warmte zijn snavel een stukje open had.

Bij echt warm weer lijkt me dit normaal.  Snavel open en vleugels wat wijder en zitten hijgen.
Als het niet extreem warm is en je stelt dit vast zou ik toch een dierenarts raadplegen.

Om on-topic te antwoorden: Mijn valkparkieten zitten alle 5 in de buitenvoliere waar steeds een deel schaduw is.  Bij extreem warm weer laat ik wel het badwater langer staan dan gewoonlijk (normaal zo'n 2 uren per dag)

valkparkiet80

Ik denk dat het door  warmte komt.