28 maart 2024, 14:23:01

Met vakantie? (hoe te organiseren)

Gestart door Sunflower, 18 maart 2015, 12:19:15

« vorige - volgende »

Sunflower

Ik zit al een tijdje met het volgende in mijn hoofd, en krijg er uiteindelijk toch wel eens mee te maken: op vakantie gaan. Nu heb ik binnenkort meerdere valkjes (3 uiteindelijk 4), ben woonachtig in Schiedam, en ik vroeg mij af hoe jullie het regelen i.v.m. de zorg voor jullie valkjes wanneer je op vakantie bent?

Ik ben niet op de hoogte van bijv. oppas-vakantie adressen e.d., mijn schoonouders kunnen de vogels niet (meer) opvangen i.v.m. allergie en ik ga vaak nog met mijn eiden ouders mee op vakantie, waardoor ze dan ook niet bij hen terecht kunnen. Ik zou wel graag mijn valkjes bij iemand brengen die uiteraard betrouwbaar is, ervaring heeft met bijv. valkparkieten en de vogels goede zorg en aandacht kan geven wanneer ik niet thuis ben.

Weten jullie hier misschien een oplossing voor? Hoe organiseren jullie de zorg voor je valkjes als jullie op vakantie gaan? Alvast bedankt voor de hulp en adviezen!

bobbie

Onze valkparkiet gaat deze zomer naar mijn schoonzus, die als vaste oppas fungeert. Als zij onverhoopt niet kan oppassen, dan heb ik nog wat adressen achter de hand. Toen mijn papegaaien nog leefden regelde ik het ook zo.
Ik denk dat je dat al geregeld moet hebben voordat je vogels aanschaft. Vraag het aan diverse mensen of ze bereid zijn op je vogels te passen, ook al heb je ze nog niet. Vertel hoeveel het er uiteindelijk zullen zijn. Misschien 2 valken bij de één en 2 valken bij een ander. Succes in ieder geval.

Groetjes, Nel

Rianne

Ik heb een buitenvoliere, wat al een stuk makkelijker is. Nu gaan wij nooit op vakantie (helaas, andere prioriteiten) maar de keren dat we gingen hoefde de verzorger alleen maar 1x in de 2 dagen de voerbakken te vullen en even op de schaal water te letten.

carco

Ik denk dat je kweker wel bereidt is op te passen :)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!