valkparkiet piept snel achter elkaar, en zit ingezakt

Gestart door teezybb, 14 maart 2015, 22:08:27

« vorige - volgende »

teezybb

Mijn valkparkiet(mannetje is mij verteld) doet raar,
Ik heb een filmpje maar weet niet hoe ik die erop moet zetten? Dus ik upload hem even naar een site zodat iemand ernaar kan kijken.

Hij gaat piepen in de hoek van ze kooi, en soms ook op het stok, beetje voorover gebogen, en dan poept hij ineens een hele grote poep. En doet hij weer als normaal?

Kijk het hele filmpje en luister goed, tv stond ook nog aan.
Wat is hij toch aan het doen?
http://speedy.sh/K8PFh/VID-20150314-213718.mp4





Ik maak me zorgen, kan iemand mij helpen?

de_vogelkamer

ik kan je filmpje niet zien. kun je hem misschien op youtube zetten en daar dan de link van geven?

Uit je beschrijving denk ik dat het een popje is die een ei moet leggen. ze wil dan haar nest niet bevuilen waardoor ze het poep opspaart en dan in één keer een flinke hoop laat vallen  ;)
als ze aan het piepen is op haar stok, zit ze dan bol of heeft ze juist haar veren glad en haar kont iets in de lucht? in dat laatste geval wil ze paren.

Groetjes Neline

teezybb

https://m.youtube.com/watch?v=oTGxFsCDen4

Ik ben benieuwd, heb altijd gedacht dat het een mannetje was.

Hij doet dus het 2de beetje vleugels open en dan piepen, hij is trouwens 9 maanden ofzo misschien 10?

teezybb

Citaat van: de_vogelkamer op 15 maart 2015, 09:57:25
ik kan je filmpje niet zien. kun je hem misschien op youtube zetten en daar dan de link van geven?

Uit je beschrijving denk ik dat het een popje is die een ei moet leggen. ze wil dan haar nest niet bevuilen waardoor ze het poep opspaart en dan in één keer een flinke hoop laat vallen  ;)
als ze aan het piepen is op haar stok, zit ze dan bol of heeft ze juist haar veren glad en haar kont iets in de lucht? in dat laatste geval wil ze paren.

Groetjes Neline


https://m.youtube.com/watch?v=oTGxFsCDen4


de_vogelkamer

ik krijg op youtube de melding dat die video prive is, dus kan hem niet bekijken. Misschien instellingen voor de video veranderen in openbaar of zoiets?

carco

Ik kan hem ook niet zien, filmpje staat op privé.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




teezybb



teezybb

Is het echt een vrouwtje johhhhh shit haha.
Ik had al een vermoeden.

In iedergeval bedankt, ik dacht dat ze ziek was joh.

de_vogelkamer

jup, is een mooi meissie  ;D chico maar veranderen in chica?  ;D ;D

Jouw valkje is bont, dus dan kun je aan het uiterlijk niet zien of het een man of pop is. Maar dit gedrag laat wel zien dat het een meisje is  ;)
Ze is in iedergeval niet ziek gelukkig  :P

teezybb

Ja, en bovendat ook nog, ze heeft een ei gelegd vandaag!!! Maar ik vind chica geen leuke naam :( haha dus ik noem haar alsnog chico, die merkt er niks van toch haha.

Wat moet ik doen met dat eitje? Omelet maken?  ;D

teezybb

En oja mijn broertje heeft nog een valkparkiet, lola.
Maar ik twijfel of het een vrouwtje is, want heb nooit gezien dat hij doet zoals chico, mijn vogeltje, die nu dus een vrouwtje blijkt.

Lola, gaat altijd voor onze grasparkiet buigen en zakken met vleugels wijd. Maar hij is al 2 jaar, en heb nog nooit dezelfde kenmerken gezien als die van chico??

Hier een foto van lola:



carco

Haha en dat lijkt me een man hoe je het gedrag beschrijft.

Groetjes: Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!




de_vogelkamer

18 maart 2015, 14:41:56 #13 Last Edit: 18 maart 2015, 14:45:57 by de_vogelkamer
Ook bij lola kun je het niet zien aan het uiterlijk, maar uit wat je beschrijft denk ik ook dat dit een mannetje is  ;D

de eitjes (er volgen er waarschijnlijk nog wel meer) kun je het beste laten liggen. Ze zal hier een week of 3 op gaan broeden, daarna kun je ze weghalen. Als je ze namelijk steeds weghaalt blijft ze eitjes leggen omdat ze een compleet nest met eitjes wil  ;)