24 april 2024, 03:40:15

nieuw met valkparkiet - voliere OK?

Gestart door Wirehead, 12 maart 2015, 17:19:11

« vorige - volgende »

Wirehead

Hoi allen, nieuw met het houden van valkparkieten. Had enkele vragen over de voedingsvoorziening in een volière.
Ik heb in het midden een "voederhuisje" staan; en her en der bovenaan in "nestbakjes" met eten. Er is 1 grote "schaal" aanwezig met dagelijks vers water. Is dit voldoende voor de valkparkiet; of zijn er bepaalde "gouden regeltjes" voor deze soort?

Hier is een foto van de volière. Op zich hebben ze genoeg ruimte en "zitplaats" (5 meter x 1,5 meter..) :)

valkparkiet80

De ruimte is mooi groot, Hoeveel valkjes heb je? Ik heb 10 valkjes
6 hebben een eigenkamer van 8m2 en hebben 1 voerbak [2xper dag schoon voer en water] en 1 water bak,  In de kamervoliere heb ik 2 valkjes zitten met 2 voerbakken en 1 waterbak, Die kunnen niet uit 1 bak eten, en heb 2 valkjes in 1 kooi zitten met 1 voer en waterbak

Wirehead

Hoi,

Er zitten nu 2 valkjes in, en 1 stanley rosella. Allen mannetjes. Ze lijken elkaar perfect te verdragen ;)

valkparkiet80

Ik zou de voerbak en waterbak op 1 plek neer zetten en hangen. Dan weten ze ook waar ze kunnen eten en drinken. Wat je nog wel kan doen is 1 waterbak er bij zetten/hangen, Mijn valkjes houden er van om zich te wassen en gaan dan ook mee onder de douche, Dan hebben ze 1 bak om te wassen en 1 voor te drinken

Wirehead

aha, kijk, daar kan ik wat mee. Dus een soort "voederplank" met alles bij elkaar :)

valkparkiet80

Ja zo zou ik het doen, Ik heb een tafel in hun kamer staan waar een zandbak met schelpzand op staat en hun bak met voer en water, En waar 3x per week ei/appel/sla/gierst op komt te staan/liggen.

Dan zou ik de voerbak wel in het midden zetten zodat ze van alle kanten van de bak kunnen eten

Wirehead

Top - komt helemaal goed; morgen verder aan de slag! :)