7 mei 2025, 14:33:17

Valkparkiet man of pop?

Gestart door anthonie, 15 maart 2015, 14:47:28

« vorige - volgende »

anthonie

Hallo,

Ik heb gisteren een valkparkiet 'pop' aangeschaft voor bij onze valkparkiet man. Ik heb niet gelet op de kleuren, maar ik heb vandaag eens gezocht op jullie site en ik heb een sterk vermoeden dat de pop eigenlijk een man is. De verkoper is zeker dat het om een pop gaat om volgende redenen:

"Isabel is aan ons verkocht voor een vrouwtje, heeft bruin boven de snavel z'n heeft meer dan een jaar samengezeten met een ander vrouwtje, zonder te paren. Daarom zijn we er zeker van dat ze een pop is."

Ik zou nu graag weten of met zekerheid kan worden gezegd dat het een man of pop is? Ze/Hij is 3 jaar.

Groeten,
Anthonie

de_vogelkamer

nou.. die verkoper had er geen verstand van want dit is duidelijk een man  ;D
met het "bruin boven de snavel" zal hij wel de neusdoppen bedoelen, maar dit is bij valkparkieten allemaal dezelfde kleur. Geslacht bepalen aan de hand van de neusdoppen kan alleen bij grasparkieten.

Het hoeft ook niet zo te zijn dat een man perse gaat paren met een pop, maar misschien zat deze man zelfs wel al een jaar bij een andere man ipv bij een pop. aangezien hij het geslacht bij deze ook fout heeft.. ;)

Gelukkig kunnen 2 mannen ook vaak prima bij elkaar, dus als je geen nestje wilt zou je ze gewoon samen kunnen houden

Groetjes Neline

anthonie

Hallo,

Ik wil geen nestje, dus laat ik ze gewoon samen. Ik heb intussen de naam veranderd van isabel naar chiko aangezien hij regelmatig danst in intussen chiko chiko chiko chiko zegt/fluit/brabbelt...

Thx voor je reply.

Grtn,
Anthonie