28 maart 2024, 11:55:25

HELP

Gestart door valkparkiet80, 10 maart 2015, 17:08:17

« vorige - volgende »

valkparkiet80

Mijn valkje [pop] zit nu op de grond met de vleugels onder haar lijf der tenen en 1 naar achteren toe en ze zit met der staart heen en weer te bewegen, Komt er mss een eitje, Haar snavel is ook open en ze piep een beetje, WAT TE DOEN HELP, Ze heeft bijna 3wkn alleen gebroed

valkparkiet80

Ze is overleden  :'(

Rianne

Hoi, dat is wel heel snel gegaan... kwam ze wel het blok uit tijdens die 3 weken?

carco

Jemig zeg  :'(
Klik op het plaatje voor onze site!




valkparkiet80

Ja ze kwam het broedhok uit om te eten en haar vleugels te strekken en om even met me te knuffelen, Maandag is ze eigenlijk vanaf 8;15 niet meer in het broedhok geweest tot 18u daarna wel en gisteren vanaf 13u niet meer in het broedhok geweest, Ze vloog nog wild door de kamer heen, later op de middag na half 4 is ze terug gegaan op de eitjes voor een paar tellen en daarna keek ik en zag haar nergens toen zag ik haar op de grond zitten teentjes/voeten helemaal verstijfd, Haar hart ging te keer niet normaal vleugels tegen haar borstje aan.

Ik ben er helemaal kapot van :'( :'( :'(, Haar maatje [pop] die doet niet anders als gillen/schreeuwen,  Ik ben al aan het rond kijken voor een nieuw maatje voor haar

de_vogelkamer

ach.. sterkte  :-\ misschien dat ze daarom te vroeg is gestopt met broeden. Misschien was er toen al iets mis in haar lijfje, waardoor ze niet verder kon/wilde broeden.

valkparkiet80

Ik heb contact gehad met de dierenarts Zij vertelde mij dat het veel oorzaken kon hebben, bijv dat ze ergens van geschrokken is/leg nood/ of mss een zaadje in der keel heeft gehad,
Ben nu al druk aan het zoeken naar een andere valkje Mijn geparelde pop en zij waren de hele tijd samen al 3jaar, en nu gilt en schreeuwt ze de hele tijd en is ze haar aan het zoeken