29 maart 2024, 02:01:05

Twee valkparkieten

Gestart door Natascha.90, 8 maart 2015, 11:20:40

« vorige - volgende »

Natascha.90

Ik zoek een goed plaatsje waar ik vind dat ze ook echt passen. Ik vertrouw onze honden er niet bij. Ik heb er heel lang over nagedacht en al vaker een advertentie geplaatst en er weer afgehaald, omdat ik het mij echt aan het hart gaat. Ik heb ze zelf gevonden via het internet, zelf alles uitgezocht etc. Maar ik denk dat ik eerlijk moet zijn naar mijn 2 vogeltjes en dan zouden ze beter op een andere plaats zijn.

Ik vind het geen probleem om er een stuk voor te rijden, als we de kosten kunnen delen. Dan kan ik ook gelijk zien waar ze terecht komen.
Prioriteit 1 is wel dat ze dagelijks aandacht gaan krijgen.

Het mannetje is van 21-04-2008. Het vrouwtje is van 01-12-2009. Ze komen beiden van hobbyfokkers. Het mannetje vind menselijke aandacht heel erg leuk. Hij vindt mijn vader altijd leuker dan ik (als hij in de buurt is) en dan zit hij altijd bij hem. Hij is niet eenkennig, maar heeft wel zijn voorkeuren. Hij vindt het ook heel gezellig als de visite tegen hem aankletst. Hij kan ook echt gaan schreeuwen om aandacht..  Hij kan ook zeker leuk brabbelen en af en toe een woordje zeggen of een deuntje fluiten. Het vrouwtje is rustig en vind het allemaal heel erg spannend. Ik heb hier niet goed de tijd voor genomen om haar tam te maken, maar als ze je een beetje kent en je haar heel rustig benadert, stapt ze uiteindelijk wel op je hand.

Ze hebben samen een beetje en haat/liefde verhouding. Ze kunnen heel lief naast elkaar zitten, maar als wij langslopen dan gaat vooral het mannetje naar haar toe zitten pikken, echt kroelen doen ze niet samen. Ze hebben elkaar nog nooit beschadigd. Ook slaan ze aan als er visite komt. Vaak beginnen die eerst te roepen en daarna gaan de honden kijken. Dat is wel een grappig gezicht.

Ik hoor wel of er nog vragen zijn.

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




Natascha.90

Woonplaats is wel handig inderdaad. Ik woon in Wijchen, bij Nijmegen.








valkparkiet80

Ik kan ze een goed thuis bieden. Ik mail je even

Natascha.90

Ze zijn nog steeds op zoek.

carco

Wil je persé dat ze binnen komen of mogen ze ook naar een buitenvolière?
Klik op het plaatje voor onze site!




Natascha.90

Ik vind het belangrijk dat vooral het mannetje veel menselijk contact krijgt, omdat hij daar het meest mee op is gegroeid. Hij vond het niet zo leuk dat ik Molly er bij had gezet. Dat heeft echt even tijd nodig gehad voordat ze elkaar aardig vonden. Ik denk dan ook dat als ik ze bij soortgenoten zet, vooral het mannetje daar niet zo blij van wordt. En aan de andere kant als Mickey nu wel eens plotseling van schrik opvliegt, dan gaat Molly ook in paniek rondvliegen. Ze is niet zo'n beste vlieger en heeft al vaker ergens tegen aan gevlogen of is te dicht langs het plafond gegaan.
Dus hoe en wat ze komen, valt nog te bezien.

Natascha.90

Ze zijn nog steeds op zoek.

Natascha.90

Ze zijn nog op zoek, hopelijk heeft iemand een fantastisch huisje voor ze.

Natascha.90

Nog op zoek, ik ga binnenkort verhuizen en hoop dat ze van te voren een nieuwe huisje hebben. Dat scheelt extra verhuizen en ze hebben aandacht nodig die ik ze dan niet kan geven.

Ze gaan alleen weg naar een goed betrouwbaar huisje. Het zijn vriendjes, dus ze gaan niet apart weg. Ze komen niet buiten te zitten.
Het gaat om een mannetje en een vrouwtje.

Ik wil 25 euro voor ze samen hebben, maar belangrijkste is een goed huis.
De nog in goede staat verkerende RVS kooi kan er eventueel bij verkocht worden incl. alle (extra) speeltjes voor 100 euro.

Bob The Builder

Ik wens je veel succes Natascha!  Het doet goed te zien dat ze niet zomaar naar de eerste de beste gaan!

Hoe lukt het trouwens nu?  Ik zie dat ze toch al van maart op zoek zijn naar een nieuwe thuis... nog niet van gedachten verandert om ze toch maar zelf te houden?  Of gaat het nog steeds niet supergoed met de honden?

Natascha.90

Hoi, Ik lees het bericht nu pas.

Ze hebben zojuist gisteren een huisje gevonden. En inderdaad ik zag op een ander forum dat ze er vanaf januari al op staan, dus ze hebben niet het eerste beste huis gekregen.
Ze zijn naar super lieve mensen gegaan. Ik heb 100% een goed gevoel over dit huisje. Ik kreeg gisteren al gelijk een mail dat alles goed is gegaan met het vervoer en een foto dat ze in de kooi bij hun zaten. Ondanks dat het nog steeds een heel verdrietig gevoel is om je diertjes weg te doen, weet ik wel dat ze het daar super goed gaan hebben.


Bob The Builder

Citaat van: Natascha.90 op 29 juli 2015, 06:49:29
Hoi, Ik lees het bericht nu pas.

Ze hebben zojuist gisteren een huisje gevonden. En inderdaad ik zag op een ander forum dat ze er vanaf januari al op staan, dus ze hebben niet het eerste beste huis gekregen.
Ze zijn naar super lieve mensen gegaan. Ik heb 100% een goed gevoel over dit huisje. Ik kreeg gisteren al gelijk een mail dat alles goed is gegaan met het vervoer en een foto dat ze in de kooi bij hun zaten. Ondanks dat het nog steeds een heel verdrietig gevoel is om je diertjes weg te doen, weet ik wel dat ze het daar super goed gaan hebben.


Goed om weten!  Blij dat ze een goede thuis gevonden hebben!