19 april 2024, 10:16:06

Voliere gezocht voor lief koppel

Gestart door Pluk, 6 maart 2015, 12:40:57

« vorige - volgende »

Pluk

Ik ben voor Marley en Pluk langzaam aan opzoek naar een buitenvoliere waar ze terecht kunnen. Marley(man) is een cinnamon witkop(was vroeger gepareld) en Pluk(pop) een cinnamon en ze zijn 2 jaar oud. Zij hebben vorig jaar 2 nestjes gehad en daar zijn hele mooie jongen uitgekomen. Helaas is Marley na dit laatste nestje begonnen met verenplukken bij Pluk en dit is niet meer opgehouden. Hij doet het alleen bij de kuif en een stukje op het hoofd. Ik heb ze een tijdje uit elkaar gehad maar daar worden ze niet gelukkig van. Ik heb het idee dat dit in een grote voliere met meerdere vogels beter zal gaan (meer afleiding en soortgenoten). Ze zijn beide tam maar erg op zichzelf, komen niet snel uitzichzelf bij je zitten en vliegen graag met zijn 2-en rond. Ik ben daarom in alle rust opzoek naar een nieuw huis voor ze waar ze lekker de hele dag in de voliere kunnen zitten en misschien af en toe een nestje kunnen krijgen. Het heeft geen haast, ze zijn me erg dierbaar en ze gaan enkel en alleen naar een goed huis. Mocht je geintresseerd zijn of vragen hebben dan hoor ik het graag. Ze wonen in Bennekom

valkparkiet80

Goedemiddag
Ik stuur je even een mailtje als het lukt

valkparkiet80

als het goed gegaan is heb je mail van me

Sjeufke

Hoi,
Ik heb in mijn volière ook een koppel zitten waarvan de pop het kopje van de man deels kaal plukt. Dit gaat al jaren zo, maar ze kunnen absoluut niet zonder elkaar, dus ik laat het maar zo. Verhuizing naar een volière hoeft dus zeker niet te betekenen dat dit stopt. Dus als je ze liever niet kwijt wilt zou ik het in elk geval niet om deze reden doen  ;).
Groetjes, Karin

jfvhl

16 maart 2015, 19:33:11 #4 Last Edit: 17 maart 2015, 08:07:36 by Rianne
ze mogen bij ons komen wonen en dan maken ze deel uit van een clubje van ± 59 valkjes....... bel me maar *******

bericht aangepast door moderator: telefoonnummer verwijderd ivm veiligheid en privacy