29 maart 2024, 15:12:56

volkje doet raar

Gestart door nita_forever, 1 maart 2015, 12:05:14

« vorige - volgende »

nita_forever

Mijn valkje is al een paar weken broeds.
Heeft 2 weken geleden 1 eitje gelegd, keek hier na een aantal dagen niet meer naar om. Toen er uit gehaald.
Nu heeft ze in de afgelopen week al 4 eieren gelegd.
Ze broed tussendoor wel steeds maar ook lange tijden niet.
Volgens mij is het mannetje er ook niet op geweeet, dus zijn het onbevruchte eitjes.
Maar ik heb het idee dat ze zich zelf uit put. Ze licht nu met haar veren gespreid op haar buik op de eitjes. Veertjes helemaal opgezet, kop licht voorover op de grond. Vleugels beetje half wijd.  En het maakt een heel tikkende/ratelend geluid op de bodem van de kooi. Af en toe piept ze en ze heeft de oogjes steeds dicht.
Als ik mijn hand er bij doe valt ze aan...
Wat doet ze en wat kan ik doen?
Groetjes Annita
Groetjes Annita
en mijn kanjers: Chico en Mike

valkparkiet80

mijn valk [pop] zit alleen op de eitjes man laat het af weten, ze heeft haar veren ook opgezet, maar ze moet wel haar eitjes [5] warm houden natuurlijk, mijn valk zit ook met haar ogen dicht maar dan slaapt ze, ik mag er wel gewoon bij komen niet met me handen maar wel bij komen staan, maar ik praat ook tegen haar als ik er aan kom

Rianne

ehm... een eitje wordt bevrucht dmv het paren, niet door er op te zitten. Door warmte ontwikkelt het embryo. Komen er te lange periode van kou, vertraagt of stopt de ontwikkeling en kan het afsterven.

Rianne

Bij het broeden maken ze normaal gezien geen geluid. Eet ze wel voldoende?