Nieuw huis voor Krabbel (man, 5,5 jaar oud, tam)

Gestart door JoostVos, 24 februari 2015, 21:20:31

« vorige - volgende »

JoostVos

24 februari 2015, 21:20:31 Last Edit: 28 februari 2015, 13:48:15 by JoostVos
Ik ben opzoek naar een nieuw baasje voor Krabbel, een valkje van 5,5 jaar oud en mannelijk.

Vorige week zijn wij verhuist naar ons nieuwe adres. Krabbel had een vriend valkje genaamd Pluis (mannelijk). Na de verhuizing ging het niet goed met Pluis. Het leek net of Pluis zijn pootje had gebroken/gekneusd maar bij de dierenarts aangekomen was het neurologisch. Zijn rechterkant raakte verlamd en we hebben uiteindelijk besloten om hem te laten inslapen. Vermoedelijk was Pluis al ziek en de stress die bij de verhuizing vrij kwam was te veel. Sindsdien is Krabbel alleen.

Omdat wij een druk leven hebben zijn we van mening dat je in zo'n situatie altijd valkparkieten met zijn tweeën moet houden of echt voldoende tijd voor het ene beestje moet hebben. Wij kunnen dat onvoldoende bieden aan Krabbel.

Krabbel is een eigenwijs tam mannetje. Hij vind het heerlijk om in zijn nek gekroeld te worden of lekker bij je te komen zitten maar hij bepaald zelf wel zijn eigen ding. Hij kan ook uren op een boompje doorbrengen. Krabbel kan het boerenfluitje en is vaak gezellig aan het twetteren. Bij zonsondergang wil hij nog wel eens zijn snavel open zetten maar het is niet vervelend. Krabbel is gewend om elke dag minimaal 4 uur vrij rond te kunnen bewegen.

Wij zoeken een nieuw baasje voor Krabbel die genoeg aandacht aan hem kan besteden of een situatie waar hij kan genieten met zijn soortgenootjes. Krabbel is eerst een half jaar alleen bij mij opgegroeid en heeft daarna zijn vriendje Pluis gekregen.

Wij wonen in Hendrik Ido Ambacht (regio Rotterdam) maar brengen (waar dan ook in Nederland) is geen probleem.



Edit: Woonplaats toegevoegd

carco

Misschien even de woonplaats vermelden?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




valkparkiet80

Goedemorgen Joostvos
Aller eerst een fijne dag gewenst
Ik kan krabbel een goed thuis bieden bij soortgenoten [10]
8 hebben er een eigen kamer van 8m2 en vliegen door het hele huis heen, 2 valkjes [maatjes] zitten in een kamervoliere omdat er 1 niet goed kan vliegen, Ze hebben een zandbak met schelpzand waar ze graag in spelen, In de woonkamer staat een zitstok waar ze veel op zitten, Ze krijgen hier veel liefde en aandacht ben hele dagen thuis, Ze gaan mee onder de douche zitten graag bij me om in hun nekje geaaid te worden, Hun kamer maak ik 5x per dag schoon, 2x per dag schoon water en voer 3x per week ei/appel/sla/gierst 1x per week een snoepstok, Ik kan je eventueel ook foto's mailen, Kun je me mailen op kipjes@live.nl

Mvg Danielle

JoostVos

We hebben mail contact met Danielle. Wordt vervolgd ;)

JoostVos

Krabbel heeft inmiddels een leuk nieuw huis gevonden. Bedankt all!