9 mei 2025, 08:23:27

staren

Gestart door pacoeva, 11 februari 2015, 19:50:26

« vorige - volgende »

pacoeva

Hallo,

Ik heb mijn valkje nu al een paar jaar en nu sinds 1 jaar denk ik doet hij soms raar. Dan zit hij op de bodem van zijn kooi een beetje wazig voor zich uit te staren en langzaam heen en weer te schommelen alsof hij het niet goed kan zien ofzo.. Geen idee waar hij naar kijkt haha. Dan klimt hij langzaam omhoog en gaat hij in de opening van zijn kooi zitten en dan na een paar seconden is hij weer normaal zegmaar. Het is erg grappig om te zien maar geen idee waarom hij het doet.  ???

Hebben jullie misschien een idee waarom of wat het is?

Bedankt!

karinp81

Doet mijn valkje ook! Ook als ze bij mij zit en iets ziet denk ik. Heb ook geen idee wat dit voor gedrag is.

de_vogelkamer

Is jouw valkje toevallig een popje? klinkt mij namelijk als broeds gedrag. Popjes die in een kooi gehouden worden willen vaak in een hoekje op de bodem van de kooi een nestje beginnen. Dan zal ze hier stil en wat bol gaan zitten en zodra er iemand in de buurt komt wiegt ze heen en weer (dit is dreigen en doet ze om haar nest te beschermen).

Groetjes Neline

pacoeva

Nee is een mannetje haha, misschien gewoon een beetje vrouwelijk gedrag?

carco

Ook een mannetje kan broeds zijn. Er zit er hier 1 binnen die denkt dat hij eitjes kan leggen geloof ik :P

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!