28 maart 2024, 21:28:58

Man of pop

Gestart door Prins Pils II, 11 februari 2015, 15:18:31

« vorige - volgende »

Prins Pils II

Hallo,

Ik heb wat valken over. Ik vermoed dat het twee poppen zijn.
Willen jullie even voor me mee kijken?

Bij interesse mag je altijd een berichtje sturen, maar ik wil eerst graag weten wat het zijn..

Grt,
Michel
http://www.mijnalbum.nl/Album=AH7TGIQQ

Rianne

Hoe oud zijn ze? Ik vermoed een man en een pop.

Prins Pils II

Ik vermoed de lichte een pop ook..
Ze zijn van afgelopen zomer maar verwant aan elkaar :-[
De voliere raakt wat vol, dus denk dat deze maar weg gaan :-[

de_vogelkamer

Bedoel je met "de lichte" de bovenste foto? dit is namelijk juist de man  :P (bij een man wordt de kop wit, bij een pop niet) onderste is een pop  :)

Groetjes Neline

Prins Pils II

Dank neline,

Misschien kan ik dan toch nog een houden, anders koppelen :D
Hoe zie je zo snel dat de onderste een pop is?
Beide hebben wel wat parels in de staart.

Groet,
Michel

de_vogelkamer

Nou, de bovenste is een witmasker die nu in zijn jeugdrui zit. Hij krijgt al een aardig witte kop (wordt nog wel witter), dus daaraan zie ik dat het een man is. Nu heeft hij inderdaad nog witte streepjes in zijn staart, maar zodra deze veren uitvallen en er nieuwe terugkomen zullen de nieuwe veren effen grijs gekleurd zijn.

De onderste is een geparelde witmasker. Deze valk heeft dezelfde leeftijd als de bovenste toch? Als het een man was geweest was bij deze valk waarschijnlijk de kop ook al wat witter geworden. Kan zijn dat deze iets later is met de rui en de kop toch nog gaat verkleuren, maar ik denk het niet.
Als bij deze valk de parels binnenkort toch weg gaan en het lichaam effen grijs wordt, en de kop wit, dan is het toch een man. Maar als er over een maand nog niets veranderd is aan haar uiterlijk dan kun je er wel vanuit gaan dat dit echt een popje is  :)

Groetjes Neline

Prins Pils II

Hoi Neline,

Hartelijk dank, weer wat geleerd :)

Groet,
Michel