PAS OP met aanschaf via marktplaats! - 4animals

Gestart door Sunflower, 9 februari 2015, 13:34:28

« vorige - volgende »

Tamara8

 :-X Vreselijk weer.

@ Carco, ik heb nog geen bericht.

@ Sunflower, bedankt voor de link! Ik ga een melding/tip bij Alberto maken en misschien moet ieder van ons dat doen om er meer aandacht voor te krijgen!

mariannenl

van  de week op een ander forum zag ik dat ze ook puppies verkopen
Deze puppie is ziek geworden en had het niet gehaald, zucht

Rianne


Sunflower

24 maart 2015, 14:51:44 #18 Last Edit: 24 maart 2015, 15:09:39 by Sunflower
@Marianne,

Helaas wel ja... Ik was me daar ook al van bewust, het is gewoon zo ellendig, hier moet toch iets tegen gedaan kunnen worden? Ze verkopen volgens mij ook schildpadjes e.d. (een meisje was hiermee een keer op Kassa als ik het mij goed herinner, arme beestje was ook ziek natuurlijk...) :(

@Rianne,

Ik hoop inderdaad dat we er snel iets mee kunnen doen, ik kán proberen hier meer informatie over te vinden zodat er misschien een 'zaak' van gemaakt kan worden met Alberto Stegeman zoals bovenaan al eerder is genoemd? Dit maakt mij soms echt boos, hoe klakkeloos mensen met dieren om kunnen gaan... :x

Edit: na wat speuren heb ik de link van de betreffende uitzending gevonden (Silverlight moet wel worden geactiveerd):
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/zieke-schildpad-met-een-staartje/speel/1/

Deze uitzending heb ik voorheen wel eens gezien en heb ook op verschillende fora nog 'redelijk recente' berichten gevonden (2014) dat het nog steeds niet helemaal OK schijnt te zijn daar... - schijnt zelfs gedreigd te worden door de staff naar klanten e.d. - Ben bijna in staat er zelf heen te gaan om te kijken hoe de dieren erbij zitten... Maar heb dit nooit gedaan omdat ik al die trieste verhalen om mij heen heb gehoord over deze zaak door de jaren heen...
Het filmpje ben ik nu van de website aan het 'rippen' voor de zekerheid, is namelijk een oude opname uit 2008 geloof ik, voordat deze van het internet wordt gehaald :) Hopelijk kunnen we meer concrete berichten vinden van personen zodat er wat mee gedaan kan worden.

carco

Degene waar ik contact mee had, heeft tot op heden helaas van niemand reactie gehad, zij wil graag stappen ondernemen. Heeft zelfs contact gehad met de partij van dieren. Ook Alberto Stegeman doet niets met maar 1 melding. En zolang er verder niemand aangifte doet of durft te doen ben je nergens.

Marianne die puppies was dat bij 4 animals of bij die van marktplaats? Heb ze van de week wel kunnen betrappen dat ze handopfokvogels aanboden en die zijn er dus gelukkig wel afgehaald!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Sunflower

@carco, oh wat jammer zeg :( Ik ben me er inderdaad van bewust dat dergelijke (hulp)instanties natuurlijk meer meldingen nodig hebben van derden... Hopelijk dienen zich deze in de toekomst dan toch nog aan zodat er stappen ondernomen kunnen worden. Ik had namelijk een tijdje terug wel een advertentie gezien op MP van een persoon, wiens dochter (? geloof ik) een valkje had aangeschaft bij die "S" of "R", en dat het valkje er zeer slecht aan toe was. Deze persoon in de advertentie in kwestie sommeerde hen ook om te stoppen met de praktijken en om het valkje weer terug te nemen. Ik vondhet een goede actie, maar helaas was de advertentie ook snel verdwenen (of hebben we het nu over dezelfde hihi).

@Maryam, daar sluit ik me bij aan, hopelijk kan er in de toekomst snel wat aan gedaan worden!

carco

Dit gaat om een ander, heb met diegene die jij bedoelt ook contact gehad via mp. Deze advertenties worden dus door mp zelf weggehaald.
Dierenbescherming komt niet eens kijken helaas.
Klik op het plaatje voor onze site!




SJ.

Ik had ook problemen met dit 'bedrijf'.
Via Marktplaats leek het een hele normale advertentie. Ik had 't valkje gereserveerd voor mijn broer.
Toen ik er vervolgens kwam was het 10 euro duurder. En had er net 2 uur voor gereden van Apeldoorn naar het Westen :/
Toen ik er wat van zei kreeg ik de kattige reactie: "ja ik bepaal de prijzen"  >:(
Niet aan te raden. Valkje was gelukkig wel gezond, maar ook niet de leeftijd die ze zeiden. Hij was stukken ouder en niet meer helemaal tam te krijgen.
https://geenhippie.wordpress.com/ <-- informatie over washing only; je haren wassen met alleen water!

Sunflower

Onlangs weer een 'vreemde' advertentie op MP tegengekomen, onder de naam van Lyda uit Zoetermeer; met vermelding van hetzelfde 06 nummer die linkt naar 4-animals te Rijswijk... Nog steeds oppassen dus want volgens mij proberen ze het steeds weer met verandering van naam (en eventueel locatie).  :(

*Indien deze naam al bekend is, sorry hiervoor maar bij mij in elk geval nog niet.

SJ.

Citaat van: Sunflower op  1 juni 2015, 11:19:53
Onlangs weer een 'vreemde' advertentie op MP tegengekomen, onder de naam van Lyda uit Zoetermeer; met vermelding van hetzelfde 06 nummer die linkt naar 4-animals te Rijswijk... Nog steeds oppassen dus want volgens mij proberen ze het steeds weer met verandering van naam (en eventueel locatie).  :(

*Indien deze naam al bekend is, sorry hiervoor maar bij mij in elk geval nog niet.

Ik heb de advertenties al een aantal keren aangegeven. Geen idee of het werkt eigenlijk
https://geenhippie.wordpress.com/ <-- informatie over washing only; je haren wassen met alleen water!