PAS OP met aanschaf via marktplaats! - 4animals

Gestart door Sunflower, 9 februari 2015, 13:34:28

« vorige - volgende »

Sunflower

Beste allemaal,

*** Ik hoop dat ik dit in de juiste categorie plaats, zo niet mijn excuses hiervoor, u kunt het dan verplaatsen naar de juiste categorie. ***

Mijn partner en ik zijn al een tijd aan het denken en oriënteren om een tweede valkje erbij te nemen voor ons eigen valkje van omstreeks 2,5 jaar oud (man). Omdat wij graag weer een jong valkje een goed huis willen aanbieden, heb ik onderzoek gedaan op internet naar kwekers in de buurt van Rotterdam. Ik kwam weer terecht op marktplaats en dacht, ik kan het een gok wagen en eens kijken via deze website. Ik stuitte al snel op een advertentie van "Peter" (3 maanden actief) op marktplaats, locatie: rotterdam, die veel jonge valkjes schijnt aan te bieden, mooie foto's van de kleine valkjes e.d.

Echter, ik wilde natuurlijk eerst meer weten en besloot contact met hem op te nemen via e-mail. Ik heb zojuist antwoord gekregen, en dat schrok mij een beetje af, aangezien deze persoon vermeldde dat als ik meer wilde weten en langs wil komen (en mijn valkje zou meenemen op zijn 'aanraden' om direct te testen of het klikt met mijn toekomstig nieuwe bewonertje), ik op de website www.4-animals.nl moet kijken voor meer info.

Na het lezen van dit bericht ben ik gelijk "afgeschrikt" want (hoewel ik geen nare uitspraken wil doen en er zelf mede door negativiteit in media en mede vogel-liefhebbers nooit langs ben geweest, bewust) ik wil hier niet aan beginnen. Uiteraard zoek ik natuurlijk een betrouwbare en ervaren kweker, en wil ik de tijd nemen een toepasselijk maatje te zoeken voor mijn valkje. Maar nu ik weer deze "sluikadvertentie" ben tegengekomen (tussen de ervaren en bekende kwekers), met valse locatie (4animals zit in rijswijk, niet rotterdam) wilde ik jullie en toekomstige kopers van valkjes toch even waarschuwen hiervoor. Pas op van wie je een valkje koopt en lees je goed in, want pas na conversatie met deze persoon kwam ik erachter dat er "meer" achter zat en ik eigenlijk te maken heb met iemand waar ik liever NIET in aanraking mee wil komen...

carco

Heb natuu gelijk even gekeken en is ook hetzelfde telefoonnummer als bij de adv van 4 animals staat.

Fijn lokkertje,waar helaas nog steeds veel mensen intrappen.

Groetjes: Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!




mariannenl

Niet betrouwbaar ongeteste vogels en vaak is de prijs ook aan de hoge kant

carco

Adverteren ook in utrecht onder de naam margreet zie ik net. Zelfde telefoon nummer en foto's...

Groetjes: Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!




Sunflower

10 februari 2015, 01:05:43 #4 Last Edit: 10 februari 2015, 14:45:58 by Sunflower
Beste Caroline,

Bedankt voor je reactie en oplettendheid! Dan kan dit in elk geval in kaart worden gebracht...

Edit: Ik heb vandaag inderdaad ook weer iets voorbij zien komen van die "margreet", scherp van je Caroline!

de_vogelkamer

vreemd dat ze onder zoveel namen adverteren. Dat geeft mensen alleen maar meer een wantrouwend gevoel..  ::)

carco

Het is dat sunflower het zei anders had ik het ook nooit gezien.
Zag dat het telefoonnummer dus overeen kwam. En die van die Margeet dus ook  :-\

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




carco

24 februari 2015, 18:10:07 #7 Last Edit: 24 februari 2015, 23:08:00 by carco
Nog een waarschuwing!!!

Een poosje terug zag ik dat iemand op marktplaats een melding deed waar ze een valkje gekocht had dat deze kweker/handelaar niet te vertrouwen is.
Ze heeft een zieke vogel gekocht en de leeftijd klopt niet. Heb contact met diegene gehad en ze zit met het valkje in haar maag omdat er telefonisch niet meer wordt opgenomen.

Nu wilt het geval dat ik gisteren werd benaderd door iemand die bij dezelfde persoon een valkje gekocht heeft . Deze is dus ook ziek, is gekocht als valkje van 5 maanden ( is dus 5 jaar aan de hand van de ring) Zou tam zijn. Heeft schurft ,plakkende ontlasting en niest. Ze is bezig hem , op mijn advies, terug te brengen, maar ben bang dat dit niet gaat lukken.

Deze adverteert onder andere onder de naam S uit Berkel en Rodenrijs, de naam R uit 's- Gravenhage, Henk uit 's-Gravenhage en Meilian uit 's-Gravenhage. Gebruiken steeds andere telefoonnummers en andere namen. Advertenties zijn steeds hetzelfde met dezelfde  foto's en tekst. Account heeft bijna altijd maar 1 letter.
Verkopen allerlei soorten vogels ! Dierenbescherming is gebeld en die doet er niets mee omdat er geen zichtbare mishandeling is. 114 Wordt een melding gedaan die er ook niets mee doet omdat je dieren mag verhandelen.
Marktplaats is inmiddels ook ingelicht, maar geloof nooit dat die er wat mee doen.

Pas dus op en ga hier niet mee in zee!!

Kijk goed als je iets via mp aanschaft wat ze nog meer aanbieden. Kijk goed hoe de vogels erbij zitten waar je terecht komt!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




de_vogelkamer

Had bij die "R" bijna een grijze roodstaart gekocht  :-X Ik had alleen al een raar voorgevoel omdat hij steeds erg kortaf mailde en niet reageerde op vragen die ik stelde. gelukkig ben ik er niet mee in zee gegaan!

Echt bizar dat er mensen zijn die zo met dieren en mensen omgaan..  :(

Sunflower

Ik ben deze advertenties inderdaad ook tegengekomen op MP van ene "S" en "R" etcetc, vond het ook al zo vreemd dat ze overal dezelfde foto's gebruiken bij verschillende namen/ advertenties (wat het naar mijn mening natuurlijk meteen verdacht maakt, alle alarmbellen gaan rinkelen).

Toen ik nog op zoek was naar een jong valkje was ik dus een aantal keren langs deze advertenties gekomen, en ook steeds andere namen maar met dezelfde foto's; had zelfs bijna overwogen een keer contact op te nemen, totdat ik een aantal dagen geleden een advertentie op MP vond van iemand waarvan de dochter een valkje had aangeschaft bij deze persoon(en). Het was dus totaal mis met het valkje, o.a. ook ziek, totaal niet tam en veel ouder bleek achteraf. In deze advertentie roept de persoon op tegen deze persoon te stoppen met deze activiteiten, en probeert ook al het nodige om het valkje desnoods terug te brengen; hoewel ze daar natuurlijk niet beter af zijn helaas...  :(

Erg triest om te zien dat mensen zo met dieren omgaan, en dat geen instantie er momenteel iets aan kunt doen (en inderdaad carco, ervaring leert dat MP er vaak echt niks op uit doet...). Koop dus vooral geen vogel van deze persoon!

Tamara8

Voordat ik mijn valkjes had aangeschaft was ik er ook bijna in getrapt! Ze hebben hele mooie verhalen maar gelukkig had ik op deze site geleerd dat je daar absoluut niet moest wezen. En dat is alweer minimaal 4 jaar geleden volgens mij.

Het doet mij heel erg pijn om te lezen dat geen enkele instantie er mee aan de slag gaat en deze dierenbeulen rustig verder kunnen gaan met het mishandelen van vogels (zij verkopen niet alleen valkjes naar mijn herinnering).

Is het misschien een optie om Alberto Stegeman hiervan op de hoogte te stellen? Wellicht kan hij wonderen verrichten  ??? ::)
Als jullie dat goed vinden wil ik wel contact met hem opnemen?

Groetjes, Tamara

carco

Degene om wie dit verhaal gaat gaat vandaag een account aanmaken en neemt dan contact met je op Tamara!
Alberto Stegeman hebben al meer mensen aangekaart.
Ze lijkt de enige te zijn die er tot nu toe een melding van gemaakt heeft op mp dus die doet er niets mee verder.
Snap het niet want zoals ik het lees zijn er veel gedupeerden!
Ze heeft het valkje wel terug kunnen brengen omdat ze voet bij stuk gehouden heeft. Meneer voelde zich bedreigd door haar. Vogels kunnen geen schurft of mijt hebben en het is echt een jonge vogel ( tuurlijk)
Helaas staat dat arme ding inmiddels weer in de verkoop: met een foto wat hij dus niet is, voor het volgende slachtoffer.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Sunflower

Inderdaad een goed idee om Alberto erbij te betrekken wat mij betreft, dit moet gewoon stoppen! Ik heb al eerder uitzendingen gezien van Alberto Stegeman die ook zaken behandelde als bijv. het couperen van Hondenoren (wat ook verboden is). Ik vind het ook pijnlijk om te zien dat er nog geen acties zijn ondernomen helaas... Ik snap ook niet dat MP er niets mee doet, maar had het ergens wel verwacht aangezien zij ook niets doen met andere dergelijke meldingen (zoals oplichting e.d.).  :-X

Een erg trieste zaak, ik hoop dat er melding gemaakt kan worden aan Alberto Stegeman met voldoende verhalen/ ervaringen van anderen, in elk geval dien je dan deze link te raadplegen: http://www.sbs6.nl/programmas/undercover-in-nederland/pagina/tips/ (hoop dat ik die hier mag delen).

de_vogelkamer

tjonge, marktplaats staat inderdaad vol met advertenties van hun. vraag me toch af hoe ze aan al die vogels komen die ze verkopen  ??? allemaal goedkoop ergens ingekocht ofzo..?

carco

Het lijkt erop dat ze ook vogels vragen, gratis, voor hun nieuwe volière. Vermoed dat dit dezelfde persoon is, maar volière is niet dezelfde als waar de witmasker gehaald is.
Heb al gehoord dat dat op een andere locatie zit.

Marktplaats doet niets, heeft zgn niet nog meer meldingen gehad dus er is geen reden om het account te blokkeren.

Groetjes: caroline
Klik op het plaatje voor onze site!