23 april 2024, 16:26:28

zieke valk

Gestart door Lique, 22 maart 2004, 21:03:22

« vorige - volgende »

Lique

Hoi allemaal,

Vanmiddag kwam Xander hier, met een valkje die ernstig ziek is.
Het is een bont geparelde pop.

Een hele tijd geleden zagen wij op marktplaats een advertentie ook uit zwolle.
Peter is toen nog bij die man gaan kijken, maar het valkje had een krop als een pingpongbal.
Een vriend van Xander heeft hem gekocht.

Het ging allemaal heel erg goed. tot vandaag. Hij kon niet meer op zijn poten staan, vies verenpak en Xander heeft hem opgehaald.
Gelijk kwam hij hier. Ik heb de valk gelijk wat handopfok, wormmiddel en druivensuiker gegeven.
Hij is sterk vermagerd, ik schat hem op zo'[n 50 á 60 gram lichaamsgewicht.

Hij ademt erg moeilijk en zwaar.
 hij heeft het overduidelijk erg benauwd. De tong is gedeeltelijk blauw.
Hij stond wel op de tocht, en ik denk dat hij een fikse longontsteking heeft.
Hij is er erg slecht aan toe, ik denk zelf niet eens, dat hij het overleeft.
Hij staat nu boven in zijn kooi met een warmtelamp erboven.
Hopen maar dat het goedkomt, maar die kans is nihil.

adnaloj

we zullen duimen voor het kleine ding hopen dat het toch nog goed komt,,
zoals ik dit lees heb ik er ook weinig hoop voor. misschien is dat ook nog niet zo slecht. want hij lijdt zo ook heel veel.

groetjes jolanda

Paul

Hoi Lique,

De wonderen zijn de wereld nog niet uit dus je weet het nooit het kan ineens weer de goeie kant op gaan.
Je doet in elk geval alles wat je kan en warmte is het beste wat je hem nu kan geven.
Ik heb er een keer een gehad met een longontsteking die was binnen een dag dood en die hoorde je hijgen en hij zat te knikken met zijn staartje.
Helaas was dat in de nacht en de volgende dag wilde ik ermee naar Feld maar toen was het al te laat.
Dus als ie al een paar dagen zo is dan is er altijd nog kans lijkt me als ie maar wat te drinken neemt en desnoods wat dwangvoeding inderdaad.
Sterkte met de zieke.

Groetjes, Paul

pietie

Hallo!
Ogh arm klein valkje :-[
Dat is echt zielig hoor :-[
Ik hoop maar dat alles weer goed komt met dat arme poepie.
Probeer alles om hem weer beter te krijgen lique!
Veel sterkte ermee.
Groetjes claudia

Peewee! :D

Lique

Hoi allemaal,

Het gaat beter met de zieke valk.

Ze probeert een beetje te eten, en ze biedt haar koppie aan, om te knuffelen.
Haar ondersnavel is ook niet goed. 1 gedeelte is veel te lang, en die heb ik gisteravond afgeknipt.
Haar snavel staat scheef, en ik denk dat ze  daarom niet kan eten.
Ze is flink verwaarloosd. Ze hadden daar kinderen, die werkelijk alles met de dieren mogen doen.
Dit valkje kan niet vliegen, heeft ze nog nooit gekund.
Maar ik vermoed dat ze iets met haar evenwicht heeft, want ze valt soms zo om.
Ook kan ze haar poten niet goed gebruiken. Gebroken lijken ze me niet, maar ze hangen er gewoon bij. Verlamming is het ook niet ,want ze kán ze wel bewegen.

Ze probeert zich nu ook te poetsen, iets wat ze gisteren ook niet deed.

groetjes Lique

Speedy

Vreselijk vreselijk vreselijk....geen andere woorden ervoor, want dan zou er hier alleen maar piep komen te staan.
Het is zeker heel triest wat sommige mensen dieren aan (laten) doen, door hunzelf of door hun kinderen.
Bah...etters.
Ikhoop dat het goed zal komen met haar, dit verdiend ze wel, ze lijkt me ook een heel lief beestje.
En wat de pootjes betrefd, ja misschien uit de kom? en nooit meer goed gekomen, dus vergroeid.
Laten we voor haar hopen dat het goed mag aflopen allemaal.
En dat ze straks weer zelfstandig kan eten en klimmen, het vliegen is dan nog niet zo heel erg belangrijk.

Sterkte ermee Angelique,
      Trudie

Suzanne

Jeetje, moet dit valkje dan weer terug naar dat tehuis  :o?

Bah, kan het niet uitstaan dat mensen zo met dieren omgaan.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

adnaloj

ik ben in idergeval blij dat het wat beter gaat... dat ze zich probeert te poetsen en dergelijke... ik hoop dat ze ook genoeg gaat eten en drinken. geef je haar ook nog zelf voeding via een spuitje??? misschien staat ze zo op haar pootjes omdat ze nog zo zwak is... ts wel een heel mooi valkje hoor ze ziet er ook nog heeeeeeeeeel erg jong uit op de foto. is dat zo?
en tja hou je het valkje zelf of gaat hij terug???

groetjes jolanda

adnaloj

euhhhh misschien valt ze van haar stok omdat ze een hersenbeschadiging heeft....?
dat ze door de kids zo is behandelt dat ze een klap op haar koppie heeft gekregen op de een of andere manier.. :-/

ik moet zeggen dat ik hier ook een kleine heb maar die moet absoluut respect tonen voor dieren anders wordt ik heel erg boos!!! ze kunnen zichzelf niet verdedegen, gelukkig gaat calvin er goed mee om. hij loopt naar het hondtje aai aai aai... en de vogels geeft hij heel voorzichtig koppie krauw en dan glundert hij!!!!  ik kan er niet tegen als mensen hun kind maar laten begaan met dieren en ze dan ook nog pijn doen ook. verschrikkelijk ik hoop dat het goed komt met je valkje liqeu..

groetjes jolanda

Sanna

Hey Lique,

Gossie wat heb je daar toch weer een zielepietje. Maar ze is prachtig (volgens mij ook heel lief). Ik hoop dat ze er echt weer bovenop komt! En zeg alsjeblieft niet dat ze weer terug moet naar die mensen :'( ... dan moet je haar desnoods maar verdonkermanen hoor! Zeg maar dat ze weggevlogen is :P.
Heb je enig idee trouwens hoe oud ze is?

Groetjes en knuffes!
Sanna
Pepper & Kaily

Suzanne

Citaateuhhhh misschien valt ze van haar stok omdat ze een hersenbeschadiging heeft....?
dat ze door de kids zo is behandelt dat ze een klap op haar koppie heeft gekregen op de een of andere manier.. :-/

ik moet zeggen dat ik hier ook een kleine heb maar die moet absoluut respect tonen voor dieren anders wordt ik heel erg boos!!! ze kunnen zichzelf niet verdedegen, gelukkig gaat calvin er goed mee om. hij loopt naar het hondtje aai aai aai... en de vogels geeft hij heel voorzichtig koppie krauw en dan glundert hij!!!!  ik kan er niet tegen als mensen hun kind maar laten begaan met dieren en ze dan ook nog pijn doen ook. verschrikkelijk ik hoop dat het goed komt met je valkje liqeu..

groetjes jolanda


Hoi Jolanda,

Daar kan ik me dus ook zo boos om maken, mensen die hun kinderen niet leren om voorzichtig en met respect met dieren om te gaan. Gelukkig dat jij het wel doet  :). Ik zie het bij onze vrienden ook, die hebben ook een kleine en die leert ook om voorzichtig met dieren om te gaan.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

23 maart 2004, 18:39:45 #11 Last Edit: 23 maart 2004, 18:40:15 by Angelique
O mijn god zeg.
Ik zag net, dat ze tenminste 2 gebroken tenen heeft.
Verder gaat het op zich wel goed met haar. Ze probeert te eten, wat haar al erg moeilijk af gaat en ze krijgt regelmatig een beetje warm water met dextrose van me.
ook handopfok krijgt ze met een lepeltje toegediend.
Haar tong is nog steeds blauwig.
Ademen doet ze gelukkig niet meer zo zwaar.

Morgenochtend hebben Xander en ik om half 11 een afspraak met Dr. Feld. hij gaat ernaar kijken, en hopelijk weet hij iets om haar te helpen, op wat voor'n manier dan ook.

Mocht ze alles goed doorkomen gaat ze naar Xander en Linda toe, want dit valkje is nu van hun.
Dit valkje is nog geen jaar oud, en heeft al te veel meegemaakt....

groetjes Lique

Suzanne

Ik ben blij dat ze niet teruggaat naar die familie  >:(. Niet normaal zeg, 2 gebroken tenen! Wat zal dat beestje allemaal meegemaakt hebben zeg. Als dat mijn vriend was zou ik hem eens flink de waarheid zeggen  >:(.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Bianca

Hoi
Ik hoop ECHT dat het allemaal weer goed komt met het lieve beessie!
Jullie kennen het ge-eikte verhaal waarschijnlijk wel dat een hond vaak ook niet terug vecht als ie geschopt wordt omdat ie z'n baas als beste vriendje ziet.
En die dankbaar is voor het eten en de slaapplaats die het dier heeft gekregen.
Dit ken ik uit het asiel waar ik gewerkt heb.
Ik denk dat sommige vogels dit ook hebben!
Ze zijn je beste vriendje en voor alles dankbaar.
Als ik naar Punky kijk gaat dit zeker ook op.

Nou in ieder geval veel sterkte gewenst!!!!
Hoop dat alles goed gaat bij dokter Feld.
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Inger m

23 maart 2004, 22:50:49 #14 Last Edit: 23 maart 2004, 22:54:37 by Cinnamon_valk
Hoi Lique,
Wat een rotverhaal zeg! Ik hoop dat zo'n dier er weer bovenop komt! En ja wat die familie betreft, dat is natuurlijk niet normaal, maar het is lastig daar wat aan te doen, behalve dan proberen uit te leggen dat dieren met respect behandeld moeten worden! Baal ervan dat zoiets gebeurd!

Hoi Missmelig,
Jij schreef:
Jullie kennen het ge-eikte verhaal waarschijnlijk wel dat een hond vaak ook niet terug vecht als ie geschopt wordt omdat ie z'n baas als beste vriendje ziet.

Een hond ziet vgl mij de schoppende baas als een dominante 'soortgenoot', die hem de baas is en zal daarom niets terugdoen.

Maar het is wel te hopen dat deze vogel al dan niet het vertrouwen is verloren in mensen cq kinderen, gezien de vermoedelijk slechte behandeling >:(

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.