18 april 2024, 10:47:11

Populier boom

Gestart door Tamara8, 6 februari 2015, 23:30:33

« vorige - volgende »

Tamara8

Goede avond,

Ik wil al een tijdje een klimboom voor mijn 2 valkjes maken maar het kwam er maar niet van omdat ik geen idee had wat voor soort bomen hier stonden in het park. Ik wist dat ik geen knot en treurwilg mocht gebruiken omdat dit giftig is voor valkjes. Nou zijn dit precies de 2 bomen die ik wél kende en de andere bomen zeggen mij niet zoveel.

Vannochtend werd er voor de deur een grote boom omgezaagd door de gemeente en netjes in stukken neergelegd op de stoep. Ik heb meteen even gevraagd wat voor boom dit was, misschien kon ik dit wel gebruiken voor de valkjes! Een populier, zei de man.
Eenmaal thuis opgezocht of deze boomsoort giftig is voor valkjes en ik kon geen negatieve reacties vinden.

De antwoorden die ik vond waren echter wel minimaal, vandaar dat ik het nu nog ene keer vraag.
Mijn tweede vraag is, moet ik de schors van de takken afhalen? Hoe moet ik de takken 'verzorgen' zodat de valkjes er plezier van hebben? Er zit op sommige plekken groene aanslag, een soort van mos, moet dit er afgeschraapt worden als de schors wel mag blijven zitten?

Ik hoop op handige tips en antwoorden:) Alvast bedankt!


Tamara8

Iemand?  ??? Ik wil vandaag namelijk beginnen  ::)

de_vogelkamer

Ik durf het je helaas niet te zeggen  :-\ Wel zou ik de schors eraf halen. Hier kunnen allerlei beestjes en bacteriën in genesteld zitten.

Zelf heb ik gewoon houten balken gehaald bij een bouwmarkt en daar een klimboom mee gemaakt. Dus dat is ook nog een idee.
Maar natuurlijke takken ziet er natuurlijk wel wat leuker uit  ;)

Veel plezier met het maken van de boom!  :D

Groetjes Neline