28 maart 2024, 16:54:21

valkparkiet bloed uit snavel

Gestart door valkparkiet80, 30 januari 2015, 10:34:01

« vorige - volgende »

valkparkiet80

Mijn valkparkiet bloed uit zijn snavel wat kan ik daar aan doen?

de_vogelkamer

Uit zijn snavel? heeft hij een wondje bij zijn snavel of geeft hij bloed op? In dat laatste geval zul je naar een vogelarts moeten gaan, want dan heeft hij ergens een inwendige bloeding  :-\
Mijn valkparkieten hebben soms wel eens een wondje bij hun neusdoppen als ze ergens hard tegenaan zijn gevlogen. Dit gaat vanzelf weer over en hoef je niks aan te doen. Hopelijk bedoel je dit, want bloed  uit zijn snavel klinkt wel heftig..

Groetjes Neline


valkparkiet80

volgens mij is het uit zij snavel. Kan ik je er een foto van sturen? heb het nog nooit mee gemaakt namelijk weet niet hoe ik een foto moet plaatsen. kipjes@live.nl ze is nog heel levendig en eet en drinkt ook

de_vogelkamer

via photobucket kan je een foto hier plaatsen. Je kan hem ook naar mij mailen dan zet ik hem wel hier neer. neline_dijk@hotmail.com

Maar als ik dit zo lees denk ik dat een bezoekje aan een vogelarts wel nodig is  :-\ Kun je misschien zien of ze een wondje in haar bek heeft? misschien heeft ze in iets scherps gebeten en ligt haar tong open? Zo niet, dan spuugt ze dus bloed en is er iets mis in haar lijfje..  :-\

valkparkiet80

In haar snavel kijken mocht ik niet. Ze kan ook niet goed vliegen kan het zo zijn dat het door haar val gebeurd is, Het bloeden is gestopt en het gaat super met haar, Maar ben me wel rot geschrokken,

Nog een andere vraag
Ik heb 1 valkjes [heb er 10] die is onder haar rechter vleugel een beetje kaal. en als ik haar beet pak dan piept ze want ik mag niet aan haar komen, Maar als je haar op je vinger laat stappen dan doet ze dat wel gewoon, Ze slaapt nu wat meer als anders eet en drinkt goed, Ze heeft gewoon voer met speciaal voer fruitblend flavor

carco

Fijn dat het bloeden gestopt is. Houd wel goed in de gaten of ze kan eten.

Wat de kale plek betreft: dit zal ze zelf doen (plukken). Kan gewoon een vervelende gewoonte zijn, maar kan ook door vedermijt of een schimmel komen dat ze jeuk heeft.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




valkparkiet80

gelukkig wel was helemaal in paniek gisteren, ze kan wel gewoon eten,

me andere valk met die kale plek onder de vleugel vliegt ook amper eerst deed ze dat redelijk goed maar nu niet, ze land niet op haar voetjes ze laat zich gewoon op de kooi vallen

carco

Dat is wel vreemd? Is deze  al wat ouder?
Eet en drinkt ze wel gewoon?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




valkparkiet80

dat vond ik namelijk ook vreemd, het gaat verder heel goed met haar, eet en drinkt goed is levendig

de_vogelkamer

hoe lang doet ze dit al? Zou kunnen dat ze haar pootje bezeert heeft (klem gezeten ofzo) en dat ze haar pootje(s) dus niet zoveel kan belasten. loopt ze verder normaal? trekt ze één pootje misschien veel in? Als er bij mij een valkje last van een pootje heeft merk ik namelijk dat hij deze steeds omhoog trekt (net zoals ze doen als ze rustig zitten of slapen)

valkparkiet80

aan haar pootjes mankeerd ze niks alleen kale plekje onder linker vleugel het lijkt wel of ze geen kracht heeft om te vliegen

de_vogelkamer

2 februari 2015, 15:11:37 #11 Last Edit: 2 februari 2015, 15:13:50 by de_vogelkamer
hijgt ze ook erg als ze een stukje gevlogen heeft? Is ze dus gelijk uitgeput van een klein stukje vliegen?

valkparkiet80

Nou hijgen doet ze niet, maar ze is wel gelijk moe en laat haar vleugels hangen, Vorig jaar januari is ze heel erg ziek geweest , [maag] daarna ging het vliegen weer redelijk goed en vloog ze met de andere mee als die een rondje vliegen in de woonkamer maar de laatste week a 14dgn is het weer mis, Ze zit in een kamervoliere met haar maatje