albino kweken of witmasker lutino valkparkiet

Gestart door pauwelsanne, 25 januari 2015, 17:57:14

« vorige - volgende »

pauwelsanne

graag had ik een beetje uitleg gehad, ik zou graag voor mijzelf albino valkparkiet willen kweken maar ik weet niet zo goed welke kleur valk je hiervoor zou nodig hebben
ik zou lutino op albino zetten maar blijkbaar mag dat niet met hun rode ogen
je kan dan ofwel de albino gebruiken of wel lutino, maar welke kleur zet u daar dan op
witkop misschien ?
graag beetje uitleg aub,ik begin juist met kweken van valkparkieten en moet dus nog veel leren ivb met de kleuren
mvg anne ???

Rianne

Een albino is eigenlijk een combinatie van witmasker en lutino. Je kan dus bijvoorbeeld een albino pop nemen en deze koppelen aan een witmaskers split lutino.
Of een lutino split witmasker pop x witmasker split lutino man. Beide mutaties moeten aanwezig zijn om zowel albino mannen als poppen te kweken. Wil je alleen albino poppen zou albino man x witmasker pop al kunnen of witmasker split lutino x witmasker. Er zijn dus diverse mogelijkheden zobder 2x roodoog te gebruiken.

pauwelsanne

ik heb wel die kleuren zitten zoals lutino en witmaskers maar ik weet niet of ze split zijn
en moet ik deze dan per koppel plaatsen om een kleur te verkrijgen die ik zelf wil
want deze zitten nu in voliere allen bij elkaar

Rianne

Als je zeker wil weten dat de juiste koppels zich vormen is dat wel verstandig.