11 mei 2025, 01:51:03

vedermijt behandelen?

Gestart door Tiki, 21 januari 2015, 21:48:26

« vorige - volgende »

Tiki

hallo allemaal,
ik heb 2 vogels die vedermijt hebben, maar hoe kan ik dit het best behandelen? 1 van de vogels zit als ik weg ben in de kooi en van de andere staat de kooi heel de dag open, en de vogels staan in mijn slaapkamer. Dus het is niet speciaal 1 gebied dat je kan behandelen ??? Ik heb er al best wel een aantal middeltjes voor gezien maar het was allemaal een beetje tegenstrijdig en ik weer niet zo goed welke nou wel of niet goed werken. Ik wil ook nog even langs een vogelarts gaan met ze, maar die zit hier niet bepaald in de buurt en omdat mijn moeder moet rijden en het deze week heel druk heeft, zal ik tot maandag moeten wachten. Of is het is te ernstig of moet ik met spoed toch gaan?

groetjes Robin

carco

Weet je zeker dat ze dat hebben?

U2 spuitbus kan je op de vogels gebruiken, je hebt het ook vloeibaar waar je de kooi en omgeving mee kan behandelen. Kan erg hardnekkig zijn, dus een paar keer behandelen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Rianne

Waarom denk je dat ze vedermijt hebben?

Tiki

Ik weet het natuurlijk niet 100% zeker, pas als ik bij de vogelarts geweest ben maar denk er wel. Ik had het idee dat eentje begin te plukken en de andere daarna ook en ik snapte echt niet waar het door zou kunnen komen omdat ze zat te doen hebben enzo. En toen vond ik steeds meer "kapotte" veren, en bij 1 van ze zijn er al weer nieuwe veren voor in de plaats gekomen en die lijken ook wel aangevreten. Dus ik denk dat ze vederlicht hebben.

Rianne