5 mei 2024, 23:39:53

Man of pop?

Gestart door xCiiss, 17 november 2014, 20:08:39

« vorige - volgende »

xCiiss

Hallo,

Ik vroeg me af wat mensen aanraden; een man of een pop?
En wat zijn de voordelen van een man/pop?

Ben benieuwd naar de ervaringen van mensen.
Ik heb namelijk gehoord én gelezen dat mannetjes toch meer babbelaars zijn dan popjes.
En dat mannetjes ook meer aanwezig zijn (popjes zijn dominanter?)

Moet erbij vermelden dat op één of andere manier mijn keuze bij elk dier naar een man uit gaat, maar hoor toch graag ervaringen van andere mensen voor ik een keuze maak (tegen de tijd dat ik een Valkparkiet zal aanschaffen).

Liefs,

carco

Qua karakter maakt een man of een pop eigenlijk niet uit: beide zijn net zo lief.
Maar inderdaad kan je een mannetje wel deuntjes leren fluiten of soms leren praten wat een pop weer minder heeft.
Een pop kan meer gillen als een mannetje vind ik persoonlijk, maar zijn over het algemeen wel wat rustiger.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




xCiiss

Citaat van: carco op 18 november 2014, 15:07:11
Qua karakter maakt een man of een pop eigenlijk niet uit: beide zijn net zo lief.
Maar inderdaad kan je een mannetje wel deuntjes leren fluiten of soms leren praten wat een pop weer minder heeft.
Een pop kan meer gillen als een mannetje vind ik persoonlijk, maar zijn over het algemeen wel wat rustiger.

Groetjes: Caroline.


Oke, daar ging het me persoonlijk ook wat meer om; het aanwezig zijn en lekker de hele dag door deuntjes fluiten.
Zal heel eerlijk zijn in het feit dat ik een hele moeilijke tijd achter de rug heb. Dus ik zoek echt een maatje wat aanwezig is en zich ook kenbaar maakt (aandacht vragen etc). Vind het ook heerlijk om naar dieren te kijken. :) En mijn moeder heeft me aangestoken met haar verhalen over haar valkparkiet, die ze vroeger heeft gehad hihi.
Mijn ouders hebben het iig goed gekeurd, dus nu is het een kwestie van de kooi kopen, spullen erin en een kweker zoeken in de buurt. :)

En natuurlijk ligt het totaal aan jezelf of je huisdier tam word of niet!

Liefs,

carco

Helaas is de bekkentheorie totaal niet betrouwbaar.
En als je het al kan voelen is het alleen bij een pop die al een ei gelegd heeft , dus volwassen is. Daar staat het bekken inderdaad wat wijder van.
Bij jonge vogels dus niet mogelijk.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




luky

Hay Ik ben nieuw hier. Maar ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen hoe je kan weten of je valkparkiet een mannetje of een pop Is? De moeder Is een lutino en de vader een bonte.

carco

Klik op het plaatje voor onze site!