7 mei 2025, 11:16:49

heeft onze vogel een voetenfetish?

Gestart door krissjee, 13 augustus 2013, 13:20:00

« vorige - volgende »

krissjee

ik heb een vraagje,
wij hebben een valkparkietje net 1 jaar geworden en hij heet Opa. Opa is altijd los en laat de laatste tijd mijn voeten niet met rust. Als ik mijn voeten omhoog leg gaat hij met zijn snavel er tegenaan staan en liedjes fluiten, of hij gaat er op zitten. Ik kan mijn voeten niet op tafel leggen of opa vliegt er op af. Als ik ze op de grond heb staan komt hij op de grond op mijn voet zitten en maakt zichzelf comfortabel. Nu wordt ik zelfs in bed lastig gevallen waar ik mijn voeten ook verstop Opa vind ze en gaat er op zitten. Dit is nu al een aantal maanden aan de gang en ik vraag me af waarom hij dit doet? en of dat meer valkparkietjes van dit soort obsessies hebben hahaha  ;D
groetjes Kris

jfvhl

;D  Misschien ziet ie je voeten als zijn partner. Ik moet er wel een beetje om lachen hoor. Doet ie dat ook als je sokken aan hebt?  :D maar zolang ie niet naar je voeten bijt... en je er niet op trapt.... en alleen maar fluit en lief zit? Tja.....
gr. Jantina

mariannenl

helemaal geen rare vraag als ik in de voliere kom en ik het niet mijn vaste schoenen aan maar sandalen gaat onze tamme 12 jarige Faith rechstreeks naar mijn nagels toe
Waarom, ik zou het niet weten
Hij is wel de enige die dat doet

krissjee

jaa, ook als ik sokken aan heb of ze onder een deken verstop maakt niet uit. Opa vind altijd mijn voeten  ::) Ik dacht zelf ook al dat hij mijn voeten misschien als partner ziet, niet dat mijn voeten lijken op een vogel :P

karinp81

Doet mijn valkje ook! Zit het liefst op de bovenkant van de voet...met of zonder sokken en met of zonder schoenen? Haha de laatste tijd kabbelt hij ook aan mijn teen nagel, maar pakt soms een stukje huid mee en dat doet pijn en dan stuur ik hem weg.
Helaas fluit die van mij nog steeds niet :-[

Justinwdm

Hoi, mijn 2 valkjes zitten ook graag boven op mijn tenen als mijn benen gestrekt heb. Als mijn valken op de vloerlopen gaan ze ook op mijn voet in de hoop dat ik h
en omhoog til !

Marcooo96

Hoi,

Ook mijn Valkje zit graag bij voeten (ze heeft geen voorkeur voor wiens voeten of met of zonder sok) , zolang ze daar zit is dat ook niet echt een probleem. Totdat de voeten verplaatst worden en iemand bij haar en dus de voeten in de buurt komt. Dan gaat gelijk die snavel open, en valt ze echt aan, gericht op het gezicht en de handen. Dat gaat er echt vrij agressief aan toe. Ik heb van alles geprobeerd. Negeren lukt mij niet aangezien ze dan echt hard bijt. En terug in dr hok zetten lukt redelijk maar heel moeizaam, ik moet echt een handdoek pakken, die over haar heen gooien, haar dan pakken met de handoek, en in de mooi zetten. Als ze dan in dr mooi zit maakt ze een bepaald stressachtig geluidje. Ik weet hier geen raad meer mee. Terwijl ze normaal hartstikke lief is, alleen handen vind ze niet altijd fijn, alleen voor opstappen en eten vind ze handen goed genoeg. Misschien heeft iemand tips voor mij??

Groetjes,

Marco