16 april 2024, 10:12:45

Regel voor vogels voliere?

Gestart door Tiki, 4 januari 2015, 17:40:26

« vorige - volgende »

Tiki

4 januari 2015, 17:40:26 Last Edit: 4 januari 2015, 17:43:20 by Tiki
Hallo allemaal,

Wij gaan een voliere bouwen, ik zit te denken aan iets van 5 bij 3/4 meter buiten en nog een Binnenhok van 2 bij 2 met een sluis, Maarja ze verklaren me voor gek omdat het behoorlijk groot is-,- dus misschien wordt het toch wat kleiner maar het zal niet veel afwijken. En nu is mijn vraag, hoe weet je hoeveel vogels je in een voliere kan zetten? Ik wik hem natuurlijk niet helemaal volproppen, maar ik wil er het liefste valkparkieten(2 of 4), rosella s(2 of 4)misschien 2 pyrhurra s, 2 rijstvogels, 2 of 4 diamantduiven en 2/3 kippen, ik heb nog helemaal niet gekeken of deze vogels samenkunnen, de voliere is nu niet meer dan een plan, dus ik denk dat ik daar pas naar ga kijken bij de inrichting. Maar is dit te veel of kan het Wel?

Groetjes Robin

Rianne

Ik heb een voliere van 6x2 zonder binnenhok en daar zitten zo'n 25 valkparkieten, 2 konijnen, 2 cavia's en 5 chinese dwergkwartels in. Op zich zouden de vogelsoorten wel bij elkaar kunnen maar ik weet niet hoe agressief een rosella kan worden in het broedseizoen.

carco

Sorry Rianne, maar hier moet ik je toch in tegenspreken. Zowel pyrrhura 's en rosella 's kunnen niet bij de rest, dit zijn agressieve vogelsoorten.
Wat de grootte betreft: hoe meer ruimte hoe beter en de ervaring leert dat hij altijd te klein is: p

Groetjes: Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!




Tiki

Oke bedankt!! Weten jullie toevallig ook of het mogelijk is een klein badje, als een soort meertje in de grond te maken? En denken jullie dat ze dat zouden gebruiken? Ik denk dt ik er bij nader inzien toch vooral valkparkieten in ga doen, dat zijn toch de leukste :)

Rianne

Ik zou niks uitgraven want dat is lastig schoonmaken. Heb zelf een voedertafel met een drink/badderschaal in de voliere.