18 april 2024, 06:37:56

agressief tegen mijn andere valkjes

Gestart door adnaloj, 22 maart 2004, 13:02:16

« vorige - volgende »

adnaloj

hallo allemaal., megan heeft weer een eitje gelegt en ze is fantastiche aan het broeden!!! ookal zijn ze onbervrucht,
verder is ze nu erg agessief tegenover mijn andere 2 valkjes is dat normaal?? als 1 van die 2 langs het blok komt gaat megan meteen in de aanval! ze komt schreeuwend uit het blok! is dit normaal ??? ze gaat wel gelijk weer naar haar eieren als "het gevaar" geweken is...

groetjes jolanda

Dana

22 maart 2004, 14:58:34 #1 Last Edit: 22 maart 2004, 14:59:36 by Dana
He hallo,

Ja hoor dat is heel normaal. Rico van mij heeft ook een aantal onbevruchte nestjes gehad en ze was ook heel beschermend tegenover haar eitjes. Madam heeft de eerste keren tussen 2 kooien gezeten dan als er dan 1 van de andere 2 lang liep was het knokken en later heeft ze een paar x in de kooi zitten broeden en toen mochten die andere 2 nog niet eens in de kooi slapen :o dus dan maar op de kooi.

adnaloj

ha ha oke dan hoef ik me niet zo zorgen te maken.... hihi ik dacht die maken mekaar af!!!! maar dan is het nog 2 tegen 1 natuurlijk.

groetjes jolanda

Paul

Hoi Jolanda,

Zelf een super tam valkje kan tijden het broeden een echte killer worden  ;D
Maar als alles achter de rug is worden ze weer gewoon zichzelf ze beschermen heel erg hun nest.
Dat is heel normaal maar er moet natuurlijk geen bloed gaan vloeien maar dat gebeurd ook zelden hoor.

Groetjes, Paul

adnaloj

bloed vloeit er niet want de anderen maken dat ze wegkomen.... haha
maar is het ook normaal dat cleo en jimmy in het broedhok komen? ( gewoon uit nieuwschierigheid )
volgens mij is dat niet echt de bedoeling of maakt dat ook niet uit???
veel vragen heb ik wel hoor ik vindt dit ook zo leuk,....

jimmy die na de verhuizing niet 1 liedje heeft gezongen zingt/schreeuwt nu alles bij elkaar... das zo leuk!!! ik miste zijn liedje al hahaha


Paul

Hoi Jolanda,

Soms komen andere valkjes ook wel in een broedhok en ze helpen soms ook nog met broeden en opvoeden van de jongen dat kan ook gebeuren.
Nu maakt het natuurlijk helemaal niet zo veel uit omdat ze niet bevrucht zijn maar als je goeie eitjes hebt moet je dat wel in de gaten houden.

Groetjes, Paul

adnaloj

ze maken de ietjes inderdaad niet kapot wel is cleo er beschermend ? ze blijft voor het blok zitten en als megan eruit is moet ze heel hard haar best doen om er weer in te komen, dan hebben ze wel even flinke rusie

groetjes jolanda

Paul

Hoi Jolanda,

Ik heb 2 koppels die tegelijk een nestje hadden.
In het begin was het ook vechten het mannetje van het ene koppel wilde beide broedhokken maar toen ze eenmaal beide een broedhok hadden toegeeigend ging het verder prima.
Het vreemde was trouwens wel dat we voor beide broedhokken een bakje eivoer hadden maar ze zochten altijd het bakje voor het andere broedhok uit :D
Maar een beetje bekvechten kan geen kwaad hoor dat gebeurd in de natuur net zo alleen hebben ze dan wel meer ruimte om te vluchten.
Dat het popje haar eitjes beschermd is al heel goed dat is natuurlijk gedrag als ze het niet zou doen zou dat juist niet normaal zijn.

Groetjes, Paul

adnaloj

oke gelukkig wwe zijn net bezig om een tweede nestkastje te maken.... zodat ze inderdaad een eigen nestkastje hebben,,,,
dus iedere pop 1

verder heb ik een bebrucht eitje gekregen!!!! van liqeu.!!!
wat is het daar een droomparadijs voor mij zeg super echt waar!!!

groetjes jolanda