4 mei 2025, 21:48:29

info over het kweken van............

Gestart door Maryam, 28 december 2014, 17:22:09

« vorige - volgende »

Maryam

Hallo,
Ik heb een jonge valkje man ,uit dordrecht gekocht van de kweker caroline .
Als je wilt gaan kweken ,welke soort pop kun je er dan bij nemen ?
En kun je kweken, pas als ze beide 2 jaar zijn?

Caroline kun jij me dit uitleggen ?
Het gaat prima met Dobi ,hij vliegt lekker los in het huis .

Groetjes

carco

Hoi

Dobi is een gezoomde bleekmasker, dus gezoomd krijg je er altijd uit( kans op 25 % als ik het goed zeg uit mijn hoofd)
Tegenover gezoomd wordt aangeraden om de mutatie zoveel mogelijk ''zuiver'' te houden, dus geen bont ,opaline, lutino ed te zetten omdat je het gezoomde dan niet ziet.
Om bleekmaskers te krijgen moet je een witmasker pop, een bleekmasker of een split witmasker pop er tegen over zetten.
Wat vind je zelf mooi?

Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!

carco

Een zelfde pop zou dan een gezoomde zijn: deze zijn nog niet zo makkelijk te krijgen. Wel in de kwekerswereld.
Gezoomd heb je ook in wildkleur, witmasker ed.
Kweken zou ik niet eerder aanraden dan dat ze een jaar zijn.

de_vogelkamer

voor ringen moet je lid worden van een vogelvereniging. Ikzelf ben lid van €uroparrot. Je krijgt dan een persoonlijke kweeknummer, wat ook op elke ring vermeld staat. Via hun site kun je dan gewoon ringen bestellen.
Uiteraard kost zo'n lidmaatschap wel geld, maar je krijgt wel elke maand een blad thuisgestuurd met info over kromsnavels. best leuk vind ikzelf  :P

Voorlopig duurt het nog wel even voordat je kunt kweken met je valkje. Gebruik die tijd goed om je in te lezen. kweken gaat niet altijd van een leien dakje. vooral niet bij een eerste nestje. Dus zo kom je niet zo snel voor verassingen te staan  ;)

Groetjes Neline

carco

Even ter aanvulling: ringen is niet verplicht hoor ;)