28 maart 2024, 15:24:28

Bang

Gestart door Roderick_, 24 augustus 2002, 08:50:47

« vorige - volgende »

Roderick_

Mijn valkparkiet is wel tam, maar is denk ik toch nog wel een beetje bang voor me. Het komt denk ik omdat als die bij me weg vliegt dat ik er dan gelijk weer achter aan ga om hem op mijn schouder te zetten. Moet ik heb gewoon een beetje zijn gang laten gaan?? en hoe kan ik er voor zorgen dat die me weer lief gaat vinden. Wat voor spelletjes kan ik met hem gaan doen.

Lique

Hallo Roderick,

Op de schouder:
Af en toe dan wil je valk ook wel eens ergens zitten. Je hoeft er dan niet achter aan te vangen. Daar worden ze bang van. Je valk komt echt wel terug, maar dan uit vrij wil. Als je valkje ergens anders gaat zitten voor een kwartiertje of dan gewoon rustig heen lopen en dan weer op je schouder zetten.

Lief vinden:
Gewoon niet opjagen of vangen. Lekker zijn gang laten gaan natuurlijk tot een bepaalde grens, ze moet niks gaan slopen ofzo. Lekker knuffelen en spelen enzo.

Speeltjes:
Een wc rol vinden ze ook erg leuk. En voor de rest zie onderwerp "speeltjes met je valkparkiet" op dit forum.

Angelique

linda

hoi roderick, ivm met spelletjes zijn er zoveel mogelijkheden.Mijn valkje speelt graag met zeeschelpjes die hij dan helemaal rond draait en dan fijn één voor één van de salontafel laat vallen. Hij weet dat wij ze dan weer oprapen de schelm  :D  ::)Ook drinkrietjes vind hij fijn , die zijn licht en daar loopt hij dan mee rond en laat vallen en raapt hij terug op.Als wij dan dat rietje opnemen dan loopt hij er achteraan want hij wil het niet kwijt. ::) Het moet vast en zeker niet allemaal gekocht speelgoed zijn hoor waar de valkjes mee spelen , een tandenstoker daar is onze pico ook dol op , en kaaskorstjes ,en nog zoveel meer .Zet hem gewoon bij je aan de pc of aan tafel als je met iets bezig bent en je zal zien dat hij er gezellig bij komt zitten .Leg wat kleine spulletjes op tafel en hij zal vlug komen kijken wat dat allemaal is want nieuwsgierig zijn ze hé dat zal je wel weten
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en veel plezier met je valk
linda en pico

spookie

1 september 2002, 18:16:19 #3 Last Edit: 5 september 2002, 21:53:22 by spookie
hallloo
weer nieuws van pico  ;D
hij speelt nu ook met stukjes zilverpapier of gewoon papier
je zou hem is bezig moeten zien als het van de tafel valt gaat hij het direct achterna :)
een echte JAMES BOND dus :)
pico 007  ;D :D



daaaaaggggg xxxxxxxxx  :-* :-* :-*

wing kan chung

Ik heb m'n valkparkiet ongeveer meer dan een jaar. Als ik falco vrijlaat, klimt tie meestal naar boven en dan gaat falco op de bovenkant van de kooi zitten. Maar als ik hem wil aaien gaat word tie heel bang, rent hij weg of hij bijt me. Als ik 'm op de stok laat en probeer 'm ergens anders neer te zetten, vliegt tie gelijk weer op z'n kooi. Ik wil graag dat hij op m'n hand gaat maar dat wilt hij ook nie. Of dat tie ergens anders gaat lopen dan op z'n kooi. Ik zou graag willen weten hoe ik daarvoor moet zorgen dat tie dat doet. Alvast bedankt! :)

Peter

Hoi,

Je kunt je valkparkiet aan je handen laten wennen door bijvoorbeeld trostgierst of appel uit je hand te voeren. En heel belangrijk je valkparkiet niet vast pakken hij moet vrijwillig komen. Dus veel geduld.

Groetjes,
Peter