vraag vriendje erbij en nieuw valkje vinden

Gestart door dodo, 7 december 2014, 15:55:56

« vorige - volgende »

dodo

Hallo allemaal. Ik weet even niet waar ik mijn vraag moet plaatsen,  ik zag dat ik bij opvang alleen mag zoeken naar mensen die nieuw thuis zoeken voor valkje ( staat nu niks recents)  en te koop topic krijg ik niet gevonden?? 
Ik heb afgelopen nazomer een jonge valkparkiet in huis gekregen die achteraf te jong is weggegaan. Met veel pijn en moeite geduld tijd en aandacht is alles goedgekomen met Dodo, het blijft wel een kleintje...  Dodo is supersupertam soms denk ik dat ie teveel aan mij hangt... Hij (zij? Nog niet duidelijk) wil ook te graag los ( ondanks minimaal 5 uur pd los)  echt spelen in de kooi pas laatste tijd beetje nu ik minder op zn dwingerige manier van gillen inga als ie er meteen uitwilt als ik thuiskom ( beetje vereend xD) 
Wel denk ik dat het sowieso het beste is er een maatje bij te zoeken!  Sowieso aangezien het groepsdieren zijn en ik echt denk dat Dodo dan wat relaxter word ( kan zo nerveus in kooi doen)  wel hoorde ik dat het misschien juist helemaal niet tof gevonden word als de vogel zo supertam is. En met het oog op toendertijd een foute kweker zoek ik natuurlijk ook een goede kweker. Een plaatsje bieden aan iemand die toevallig een goed plekje zoekt voor zijn of haar valkje misschien nog beter dan kunnen we elkaar helpen. Ik vind het wel prettig de vogels rustig te laten wennen en mocht er onverhoopt totaaaal geen klik zijn tussen de twe vogels dat het valkje dan terug kan ( ik heb het niet over binnen no time opgeven maar mocht bijv na 3 mnd wennen ze elkaar half kapot pikken ofzo...) 
Ikzelf heb een mooie ruime binnenkooi ( 50 d 85 b 100 h) 
Die van boven openkan. ( daar kunnen er toch wel twee in? )  ik heb twee speelplaatsen in de woonkamer en ben nog een klimboom aan het maken)  Ik ben al op zoek naar extra kooi om te laten wennen apart ( dodos reiskooi vind ik te klein daarvoor dat is zo'n kooitje waar je ze al heel zielig soms in ziet zitten of een grasparkietje :o
De bedoeling is dat ze samen komen te zitten.  Liefst niet gewiekt als de vogel al ouder is dodo is niet gewiekt en vliegt perfect ( goed aan ruimte en ramen gewend) 
Kan iemand mij meehelpen hoe ik het best op zoek ga naar een vriendje?  En moet ie dan ongeveer even oud zijn of maakt dat niet uit?  Dodo fluit al paar deuntjes maar ik zie voor de rest niet echt mannelijk gedrag ( het is ook beetje een kneusje ;) )  maakt geslacht uit?
Ik wil liever ook geen handopfok en als het een jong valkje is 100 % zelfstandig en minimaal 8/9 weken oud!
Excuses als het hier verkeerd staat ik hoor graag waar ik het dan beter kan plaatsen.... Groetjes Karlijn en Dodo

carco

Hoi,hoi

Altijd slim een soortgenootje erbij te nemen, ik denk wel dat Dodo daar blij mee zal zijn.
Ik wist het eerst ook niet maar de verkooppagina bestaat dus nog gewoon:

http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/verk/ads.cgi?ct=Valkparkiet

Er zullen vast nog wel kwekers zijn die kleintjes hebben nu, alhoewel het wel minder is omdat de meeste buiten kweken.
Is misschien wel handig even te vermelden waar je vandaan komt.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




dodo

Thnx!! Ja ik kreeg het niet gevonden!  Ik kom uit Boxtel.  Noord Brabant ;)

carco

Bij ons in de buurt dus ;) Heb zelf een koppel op eitjes, maar moet eerst zien of er iets van komt .

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!