9 mei 2025, 23:33:20

wat doen mijn vogels?

Gestart door mylenebeintema, 30 november 2014, 23:53:46

« vorige - volgende »

mylenebeintema

30 november 2014, 23:53:46 Last Edit: 1 december 2014, 00:06:43 by mylenebeintema
Hallo allemaal,

Ik heb een beetje een dringende vraag want snap het gedrag van mijn valkparkieten niet. Croky ( vrouwtje ) zit de laatste tijd de hele tijd op de bodem van de kooi met haar kontje omhoog en ze piept zacht. Dit doet ze echt heel veel. En Chiko, het mannetje gaat dan direct achter haar aan en gaat met zijn snavel bij haar kontje zitten. Ik heb geenidee wat hij hier doet het lijkt een soort van ' eten ' maar ik denk niet dat hij eet uit haar kont haha ? En vanavond zat Croky op de rand van de kooi en toen ze ging poepen was het heel veel, veel meer dan de normale kleine poepjes, en heel dun.

wat ik me nu afvraag is waarom eet hij aan haar kont?
Wat betekend dit gedrag ?
En is de vorm van de ontlasting erg ?

Edit: als ik met mijn hand naar de bodem ga valt Croky me aan, ik mag niet meer op de bodem van haar kooi komen.
Live Life Laugh
Never give up on things that you love

Rianne

Ze vertonen broeds gedrag. Waarschijnlijk wil de pop op de bodem eieren leggen en daarom valt ze jecaan. Heb je ze al zien paren?

mylenebeintema

1 december 2014, 11:09:26 #2 Last Edit: 1 december 2014, 11:29:44 by mylenebeintema
Ze hebben het geprobeerd  maar volgensmij snappen ze het niet helemaal  ::) mijn moeder is bang voor legnood, hoe kan ik dit zien ?

Edit:

Het eitje is gelegd er ligt 1 eitje.

Alleen nu hebben we een groot probleem,  wij hebben 2 vogels en 1 kooi. Alleen de pop laat de man nu niet meer in de kooi, niemand mag er nu in komen. Wat nu ?:o
Live Life Laugh
Never give up on things that you love