Mezelf even voorstellen als nieuweling ...

Gestart door xCiiss, 17 november 2014, 19:52:19

« vorige - volgende »

xCiiss

Hallo,  ;D

Ik wil me toch even voorstellen voor ik zomaar overal tevoorschijn spring in het forum, haha.

Ik ben Franciska, al noemt iedereen mij Ciiss (vandaar mijn gebruikersnaam). Ik ben 21 jaar oud en woon op dit moment in Bolsward, Friesland. Op dit moment hebben wij thuis; een Mechelse Herder x Jack Russel (13), een Person Terriër (10), een Cyperse poes (3) en een muisje.

Verder hebben wij altijd dieren gehad; knaagdieren, konijnen, honden, katten maar ook vogels (kanaries, parkieten etc). Helaas hebben we wegens een allergie van mijn zusje (die toen nog thuis woonde) onze acht parkieten weg moeten doen. Wel moet ik erbij vermelden dat ik geen ervaring heb met tamme vogels (ik was nog erg klein toen we ze hadden) en de parkieten die we hadden waren in onze schuur gevonden, deze waren vermoedelijk los gelaten hier ergens in de buurt, en deze hebben we opgevangen en een nieuw thuis kunnen geven bij mensen die hier meer ervaring mee hadden. :)

Forums zijn voor mij niet onbekend, ben een lange tijd een knaagdier liefhebber geweest dus heb ook vele fora's bezocht (hamsters, muizen, ratten etc) en heb ook een account gehad op een zekere parkietenforum die ik helaas niet meer terug kan vinden.

Vanwege dat ik er van overtuigd ben dat er een vloek op me schouders rust wat betreft de kleine, pluizige knagers, was ik aan het rondkijken naar wat anders. Iets wat aanwezig is, aandacht vraagt en wat echt een maatje met je vormt.
Zo doende kwam ik dus op het idee van een Valkparkiet, sinds mijn moeder vroeger ook een mannetje had en ik altijd heb genoten van haar verhalen over dit diertje.

Ik heb ondertussen een (grote) kooi weten te vinden, die ik in December ga bestellen (een nieuwe telefoon is op dit moment helaas ook een must) inc. met leuke speeltjes en alle dingen die nodig zijn voor een goede huisvesting en verzorging van de vogel zelf.
En natuurlijk ben ik druk bezig met informatie te verzamelen en me goed in te lezen over van alles en nog wat; voeding, huisvesting, speeltjes, over het tam maken en andere belangrijke punten die niet mogen missen zoals de Vitamine D en de kou/warmte.

Ik hoop hier nog meer informatie te kunnen lezen en misschien ook wel te ontvangen.
En wie weet, kan ik mijn toekomstige vriendje hier ook wel weghalen! :)

Veel liefs,

Franciska.