28 maart 2024, 22:55:40

Nieuwe thuis voor Lenie

Gestart door Romy, 16 november 2014, 20:01:01

« vorige - volgende »

Romy

Hoi iedereen

Ik ben jaren hier actief geweest, maar met te gaan werken is dit verwaterd.
Eerst hadden we Flupke, ons eerste valkje, een valkje dat ik gered heb van de kweker die het wou dood doen (omdat ze ernstige oogontstekingen had). Na een tijdje kochten we een 2e valkje erbij, omdat ik vind dat valkjes groepsdieren zijn.
Zo is Lenie erbij gekomen, een valkje van bij Mandy (die hier ook lang actief is geweest, maar ik kan haar niet meer contacteren omdat het e-mail adres dat ik heb niet meer geldig is).
Flupke overleed echter vorig jaar aan een niertumor  :'( Ik kon het tot nu niet over m'n hart krijgen om Lenie weg te doen. Een valkje er opnieuw bij is omwille van professionele situatie niet meer mogelijk. Omdat ik vind dat Lenie soortgenootjes verdient, wil ik haar graag schenken aan iemand die al valkjes heeft, en er graag eentje bij wil.

Lenie is een gele pop, met bijna symmetrische grijs-cinnamon vlekken op de vleugels. Ze heeft een stamboom (die zou ik wel moeten zoeken...). Ze is handtam, maar ook een echte moederkloek. Ook al was Flupke ook een popje, ze paarden regelmatig en Lenie legde regelmatig eitjes  ::) Die verving ik door neppers en ze verloor telkens kort na de normale datum waarop de eitjes zouden uitkomen haar interesse.

Lenie is ongeveer 5 jaar (exacte geboortedatum staat op de stamboom).

Ik zoek voor haar dus een thuis waar ze minstens met nog een valkje kan samenleven. Ze staat binnen, dus omwille van het jaargetijde kan ze niet meteen naar een volière. Ik denk nochtans dat ze er wel zou kunnen aarden tussen vele andere valkjes.

Op zich maakt het voor mij niet uit waar ze terecht komt, als ze maar liefdevol verzorgd wordt en ze bij soortgenootje(s) komt te zitten.

Zelf ben ik van België, West-Vlaanderen.

Dankjewel
Romy

carco

Is Lenie toevallig van Spik en Span?
Jouw naam ken ik nog wel. Jammer dat Flupke overleden is.
Mandy kweekt al een tijdje niet meer, heeft alleen nog maar een koppeltje binnen zitten.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Romy

Goh, dat zou wel kunnen hoor, dat Lenie van Spik en Span is?
Heb jij toevallig nog contactgegevens van Mandy? Ik weet nog dat zij graag op de hoogte werd gebracht als er iets stond te gebeuren met één van haar valkjes, maar ik kan haar niet meer bereiken  :-\

Romy

Extra info, want ik vond haar stamboom terug!
Ze is een Bonte cinnamon-opaline pop, kans split witmasker. Ze is van 23/06/2009.

Romy

Deze mag op slot, Lenie heeft een liefdevol huisje gekregen bij Eddie, een mannetjesvalkparkiet.
Ze stelt het goed  :D