15 mei 2025, 14:03:50

leuke en makkelijke woordjes?

Gestart door Lilo, 4 maart 2004, 16:05:48

« vorige - volgende »

Lilo

hallo allemaal,
vanaf het begin dat ik lilo heb (begin januari) fluit ik vaak als ik bij hem ben...fuut fuuw net als iemand nafluiten ;) en sinds kort doet lilo het nu ook  :D ik vind het zo leuk! nu wil ik kijken of ik hem woordjes kan leren maar ik vraag me af welke woordjes ze 'makkelijk' kunnen leren want sommige woordjes zijn natuurlijk te moeilijk voor ze. 'hallo' vind ik zo standaard! zijn er klanken die ze zowieso niet kunnen leren? weet iemand hier wat van? alvast bedankt, groetjes marianne

Jaimy_en_Viggo

woorden met een r erin..en volgens mij niet met een l..maar of ze de woorden goed of zullen spreken..meestal krijzzen ze het na met de zelfde klank en dat gaat dan steds beter..maar omdat ze sommige letters niet of niet goed kunnen uitspreken krijg he altijd wel grappige dingen  :P

succes in elk geval!

kussies Jaimy

Paul

Hoi Marianne,

IK heb er hier 4 die heel duidelijk het woordje kippekop zeggen dat spreken ze heel makkelijk uit.
Is wel een leuk woordje en dat leren ze hier makkelijk dus probeer dat eens of woordjes die erop lijken.

Groetjes, Paul

Anita1

:) hoi  marianne.mijn vorige vogel CIO, zei altijd mama.en kusje.zeker omdat ik dat vaak tegen hem zei.automatisch ging hij dat overnemen.was wel leuk mama...want dan roept ie je echt.succes ermee.groetjes anita

Lilo

:D echt grappig als ze dat kunnen! ik heb nooit geweten dat valkparkietjes zo leuk kunnen zijn! ik geniet iedere dag van Lilo, hij is zo grappig!  ik denk dat ik hem mijn naam ga proberen te leren! hopen dat het lukt. groetjes

Rika

hihi die ''mama'' erg leuk die anita,
ik zeg altijd tegen Dara,'' kom bij vrouwtje''
nu nog niet tegen Ziva omdat nog nieuwe : dus moet eerst egennaam wennen ( roepnaam ) Ziva , Ziva .
nu kan ziva HEEL goed verstaan .
dus nu tweede woord : Ziva Goedemorgen

hhi erg leuk om opbouwen ....

Sanna

8 maart 2004, 19:28:13 #6 Last Edit: 8 maart 2004, 19:28:51 by Pepper
Hey Marianne,

Woordjes met een -p- en een -k- (mijn vorige vogel zei 'pietenkop' heel duidelijk, maar vraag me niet hoe hij er aan kwam...) of met -tsj- (zoals Chipie, Chico enz) kunnen ze makkelijk nazeggen. Maar pas op met woorden met een -G-  :o :o De oppasmoeder ( :P) van mijn vogeltjes (heeft zelf ook vogeltjes) zei altijd 's morgens als ze de doeken eraf haalde: "Ach gut, ach gut, ach gut...". Nou mogen jullie raden wat 'gut' werd, want een -g- kunnen ze dus niet uitspreken... O ja, werd tevens met vele varianten uitgesproken. Enneh ... leren ze noooooooit meer af :D

Dussssss: be carefull what you teach your bird!

Groetjes, Sanna!

luukluuk

die van ons zegt
koppie krauw en hallo ,en dan echt heel duidelijk ,maar meer dan dat zegt hij eigelijk niet
oja toch wel iets ,maar dat kunnen wij echt niet verstaan
hij praat ook door de tel hoorn ! hele verhalen ,
gr Margot

Cindy en nog wat

TEXT :DOnze vlakparkiet zegt vanalles en nog wat! vooral dingen in een andere taal..

hallo
kom maar
dodji dodji (komdan, komdan)
kokichu (variant kok)
eey koko
koko
eey kokichu
hallo koko
koko lekker slapen
lekker kopje koffie
kako si? (hoe gaat het)
lekker (als we hagelslag op brood strooien en hij is er bij, hij kijkt de hagelslag aan en hij zegt: uuuuuuuhhhmmm... lekker! koko lekker!)
 :Den nog wat wat we niet verstaan, erg grappig dus. Hij zingt ook verschillende deuntjes, vooral die ene van pino op de site.

groetjes, iemand met een valkparkiet Coco (koko)