19 april 2024, 22:26:13

PAASEIEREN-HELP

Gestart door INGRID VAN DER FLIER, 19 maart 2004, 17:23:32

« vorige - volgende »

INGRID VAN DER FLIER


Hoi Allemaal,

Ik zit met wat vragen over mijn valkjes, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Mijn valkjes(pop en mannetje) waren erg verliefd. Ze hebben nu voor de tweede keer eitjes gelegd. De eerste eitjes zijn niet uitgekomen, ze ging er op een gegeven moment niet meer op.Ze deden ook echt niet hun best,waren nog echt beginners. Nu hebben ze voor de tweede keer eitjes gelegd, we hebben zo'n kamervoliere waar ze met zijn tweeen + 2 grasparkietjes. Ze hebben de eitjes onder de voerbakjes gelegd. Ze zijn nu heel braaf aan het broeden, het vrouwtje komt er bijna niet meer af.
Zodra ze er wel af komt krijgt ze ruzie met het mannetje, die pikt haar nekje elke keer kaal (vorige keer ook).
Nu komen mijn reeks vragen,want ik heb er dus echt geen verstand van,daarom wil ik heel graag jullie advies:

1) is het normaal dat ze ruzie hebben,en dat het vrouwtje kaal wordt?
2) hoe kan ik zien of de eitjes goed zijn, of er leven in zit??
3) mag je de eitjes oppakken??
4) hoe lang duurd het voor de eitjes uitkomen??
5) wat moet ik doen als de eitjes uit komen??
6) is het nu nog verstandig om een broedkastje te kopen, en zo ja kan ik dan de eitjes daar heen verplaatsen zonder dat ze de eitjes kwijtraken??
7) na hoeveel tijd moet ik de eitjes weghalen?? vind het zielig dat de pop geen leven meer heeft omdat ze alleen nog maar beneden ligt?
8) moeten ze iets van krachtvoer??ze krijgen al vital.
9) na hoeveel weken mogen de jongen weg??
10) hoeveel valkjes kun je in die kamervoliere houden+ 2 parkietjes?

Ik geloof dat ik zo de meeste vragen heb gesteld.WIE OH WIE KAN MIJ HELPEN???

Paul

Hoi Ingrid,

Een hele berg vragen maar ze zijn allemaal te beantwoorden :-)
Als er nog meer vragen zijn gewoon stellen.