23 april 2024, 15:46:04

Spirit, Summer, Senna & Star

Gestart door anika_en_spirit, 18 maart 2004, 00:23:58

« vorige - volgende »

anika_en_spirit

18 maart 2004, 00:23:58 Last Edit: 18 maart 2004, 00:25:52 by anika_en_koerva
Hallo allemaal,

Vanaf nu open ik ook een dagboek over mijn valkjes.
Ik heb er 4: Spirit (lutino man)
                  Summer (wildkleur man)
                  Senna (bonte pop)
                  Star (bont cinnamon geparelde pop)  :P
Voor dit 4 tal heb ik nog een ander valkje gehad: Koerva.
Koerva is alleen jammer genoeg weggevlogen.
Spirit & Summer zijn heel lief en ontzettend tam.  :)
Ze zitten het liefst de hele dag met me te kroelen.   :-*
Senna en Star zijn wat minder tam.
Dit komt omdat ik hun uit een buitenvolière heb.
Senna komt wel op je hand zitten, maar vind het wel eng en gaat het liefst bang in een hoekje zitten.
Star is echter een pittig tantetje en als je te dicht in de buurt komt heb je een vogel aan je vinger hangen  :o Auw, Auw, Auw  :-/
Ik ben druk bezig om dit minder te krijgen en Senna en Star ook lekker tam te krijgen. :)

Zoals jullie horen zijn het allemaal lieverds met allemaal een ander karakter hieronder een fotow van mijn S, S, S & S
Er komt snel een vervolg op mijn verhaal met een stukje over alle vier.
Hopelijk vinden jullie ons dagboek leuk !!

Groetjes Anika


Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Marianne

Hoi Anika,

Wat een leuk viertal heb je daar.
Ik ben heel benieuwd naar je verhalen en zal regelmatig even in je dagboek komen kijken.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Anika,

Mooie valkjes hoor vooral die bonte vind ik ook heel mooi en die kijkt zo lief op de foto :-)
Ik zal zeker volgen hoe het allemaal met ze gaat.

Groetjes, Paul

anika_en_spirit

Hoi Marianne,

Dankje wel !  :P
Leuk dat je regelmatig even in mijn dagboek wil komen kijken hoor  ;D

Groetjes Anika
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


anika_en_spirit

Hoi Paul,

Dank je wel.  ;D Ik vind zelf Senna ook het mooiste valkje, samen met Star. Spirit en Summer zijn wat meer 'gewoon' maar wel mijn schatjes hoor  :P
Leuk dat ook jij mijn dagboek komt lezen.

Groetjes Anika
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


anika_en_spirit

Hallo allemaal,

Omdat ik de laatste tijd nogal veel huiswerk had heb ik geen tijd gehad om wat in mijn dagboek te schrijven.
Maar nu gelukkig wel weer dus daarom nu ff een stukje over SPIRIT :

Spirit is een mooie lutino met wel een kaal koppie, maar dat geeft niet, want ik hou van hem zoals hij is.
Ik weet bijna 100% zeker dat het een man is door zijn macho gedrag... Fluiten dat hij kan  :P
Ik heb Spirit vorrig jaar zomer van Cobie gekregen. Dat was een hele troost, want mijn 1ste valkje (koerva) is toen weggevlogen :( Dat was heel lief van Cobie dus  :-*
Spirit is een echte kroelkont. Als het kan zit hij de hele dag bij mij en vliegt me in het huis overal achternaar.
Onder de douche gaan vind Spirit ook erg lekker.
Maar alleen op zijn manier en als hij er zin in heeft, want anders  >:( Jaja... dan word ie boos en kijkt me de hele dag niet meer aan...
De kattekop  :D
Spirit vond het in het begin helemaal niet leuk dat hij mijn aandacht moest delen met Summer, maar dat veranderde gelukkig al snel. ;D
Spirit is nu echte maatjes met Summer. Ze kunnen niet met elkaar,  Maar ook ECHT NIET zonder elkaar  ;D ;D
Het is meestal zo dat waar Summer is is Spirit ook.  :)
Toen Senna en vlak daarna ook Star hier kwamen Was hij ook meteen een beetje van slag.
Hij zal wel gedacht hebben "owjee... alweer 2 anderen die ook aandacht nodig hebben  :o)
Maar Spirit is en blijft mijn lieveling  :P
Dit komt denk ik omdat hij mijn 1ste tamme valkje is.
Koerva wou wel bij me zitten maar liever niet.
Spirit is juist het omgekeerde  ;D
Een echte slijmbal is ie.
Ook kan hij mij erg pesten als ik huiswerk maak boven op mijn kamer en Spirit is uit zijn kooi, dan probeert hij altijd mijn pen of potlood af te pakken, omdat hij dan gekroeld wil worden. En als ik doorga met schrijven krijg ik een snauw zow van "jaa ik ben toch veel belangrijker dan dat stomme huiswerk  :D :D"
Kortom Spirit is een  valkje met een eigen karaktertje.Meestal lief, soms koppig en ook een grote kattekop.  ;D Maar het is en blijft een schat van een valkje.  :-* :-* :-*

Volgende keer zal ik een stukje schrijven over 1 van mijn andere valkjes.

Groetjes Anika, Spirit, Summer, Senna & Star
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


anika_en_spirit

Hallo allemaal,

Hier nog een fotow van mijn lieverd
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Paul

Hoi Anika,

Spirit is echt heel erg mooi geworden :-)
Een echt kereltje is het al :-)
En het was zeker heel erg lief van Cobie dat ze je Spirit toen heeft gegeven.
Heel leuk om weer te horen dat het goed gaat met Spirit en dat hij zo tam geworden is :-)

Groetjes, Paul

pietie

Hallo
Ja het is inderdaad een mooie valk!
En de andere valkjes ook.
Groetjes claudia

Peewee! :D

anika_en_spirit

Hoi Paul,

Dankje wel, ook namens Spirit  ;)
Ik vind het zoals ik al zei ook heel lief van Cobie.
Spirit is echt mijn vriendje nu.  :P

Groetjes Anika
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


anika_en_spirit

Hoi Claudia,

Bedankt hoor  ;D

Groetjes Anika
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


anika_en_spirit

Hallo allemaal,

Vandaag een stukje over SUMMER :

Summer is een mooie wildkleur man.
Hij heeft een knalgele kop en krijgt ook steeds meer effen staartveren.
Een echte kerel dus  :P
Summer kwam bij ons omdat ik het niet leuk vond dat Spirit steeds alleen zat als ik weg was.
Dus ben ik opzoek gegaan naar een vriendje voor hem.
Naar een beetje zoeken heb ik Summer bij Peter en Lique opgehaald.  ;D
Toen we thuis kwamen nadat we Summer opgehaald hadden, heb ik hem meteen samen met Spirit in de kooi gezet. Spirit was ook mee geweest om Summer op te halen, dus ze kenden elkaar al wel een beetje.
In de kooi gingen ze allebei aan een andere kant zitten en als een van de 2 te dicht bij kwam dan  :o :o wat kunnen die 2 samen schreeuwen zeg  :D
Naar een paar dagen ging het al veel beter en Summer begon naar een paar weekjes macho te worden.
Elke keer als ik de kamer inkwam begon hij te fluiten.
Al snel leerde hij het deuntje Fjuut Fjuuw van Spirit en zat hij de hele dag lang te zingen uit volle borst.
Vleugels wijd.... en ja hoor daar ging hij weer.... stroere vent is het ook hè  8)
Summer heeft eigenlijk een heel ander karakter als Spirit, als iets niet op zijn manier gaat nou, dan maar niet. Kan hem wat schelen.... (niet dus) Je kunt ook alles met hem doen. Ookal zou je hem (bij wijze van) op de grond gooien of tegen de muur smijten, hij blijft je lief vinden.  :-* :-*
Hij is daarom ook echt mijn knuffeltje.
Nouw dit was het weer over Summer.

Groetjes Anika, en 4x S
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


anika_en_spirit

Hier nog een fotow van mij knuffel
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


anika_en_spirit

Hallo allemaal,

Hier nog een berichtje over Summer, alleen deze keer wat minder leuk.
Mijn lieverd was al een poosje wat ziekjes en mijn moeder heeft toen bij de dierenwinkel Astricycline voor hem gehaald. Dat heb ik hem gegeven en het leek vanaf 2 dagen terug weer beter met hem te gaan. Ik was dus weer helemaal blij, maar vanochtend kwam ik bij de kamervolière en daar zag ik Summer op de bodem van de kooi liggen  :'( :'( :'(
Ik mis mijn schatje echt heel erg. Vooral omdat hij de liefste was van allemaal.  :'( :'(

Ik hoop dat hij het goed heeft, waar hij nu ook maar mag zijn  :'( :'(
Summer I Luv Yah And Never Forget Yah !!!!  :-* :'( :-*

groetjes Anika
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Tara

Hoi Anika,

het is echt heel erg wat er is gebeurd .. Op die foto van je vorig bericht ziet hij er nog zo heel goed uit en nu plots ... Echt erg voor je hoor :-(.

Veel sterkte toegewenst ...

Groetjes, Tara