2 mei 2025, 21:26:24

grijsgeparelde man of pop?

Gestart door dododoke, 17 maart 2004, 16:38:32

« vorige - volgende »

dododoke

hallo
ik heb 2 grijsgeparelde valkparkieten. Hoe kan ik zien of het een pop of man is?

groetjes

Bianca

Hoe oud zijn ze?
Als ze al wat ouder zijn moeten het wel popjes zijn want deze houden de parels en mannetjes verliezen deze compleet na enkele rui-periodes.
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

dododoke

hoe oud ze zijn weet ik niet, ik heb ze gekocht in de winkel. Ik heb ze wel nog nooit horen fluiten zoals een man normaal doet.
groetjes

giovanni

hoe lang heb je ze al??
als ze dus al hun eerste rui hebben gehad, en hun parels blijven, dan zijn het allebei vrouwtjes, zijn de parels aan het weggaan, dan zijn het mannetjes:)

grtjs

dododoke

ik heb ze ongeveer al een 2 maand maar anders probeer ik eens een foto te maken en zet ik deze op internet.

groetjes

Tara

Hoi hoi,

bij een geparelde pop blijven de parels, en bij mannetjes gaan die vrij snel weg. Ik heb een jonkie van vorig jaar en ik dacht dat het een geparelde pop was, maar al snel bleek het een mannetje te zijn! Mannetjes hoeven ook niet per se te fluiten hoor voordat je ze herkent.

Je kan natuurlijk ook naar het gedrag kijken, maar dit is vaak een beetje moeilijker omdat je ook van die wisselvallige valkjes hebt ;)

Het zou in ieder geval fijn zijn als je een foto plaatst :-).

Groetjes, Tara

dododoke

ok ik zal gauw een foto maken maar hoe moet ik die hier opzetten? in welk program moet ik de foto's kleiner maken???

groetjes

Tara

Hoi hoi,

je mag de foto anders even naar mij sturen als je  geen programma weet om te verkleinen, ik kan 'm wel goed verkleinen voor je als je wil, dan kan ik 'm ondertussen ook even snel plaatsen.

Groetjes, Tara

dododoke

ik zal eens proberen of het lukt anders stuur ik het door.

groetjes