16 april 2024, 23:28:26

dood gevonden in de kooi

Gestart door jacko, 13 maart 2004, 23:16:27

« vorige - volgende »

jacko

hallo allemaal
ik wil jullie een verhaal vertellen over mijn 1e jacko.
het begon 2 jaar geleden,ik wou een huisdiertje eerst wou ik een hondje maar omdat we de hele dagen werken zei mijn vriend nee dat kan niet.Dus dan heb ik gezegt van dan wil ik een vogeltje een valkparkiet,de oom van mijn viend en daar de schoonzoon ervan had een jonge valkparkietje die valkparkietjes was net de best uitgevlogen en kon net klein beetje zelfstandig eten maargoed.Op een zondag ochtend in september belde de oom van mijn vriend mijn op en zegt miranda ik je valkje brengen en ik zei dat is goed en toen kwamen hun aan en ze hebben de valkje in de kooi gezet maar de 1e jacko zat de heletijd in de hoekje op de grond maar dat normaal omdat de 1e jacko nog moeste wennen.
dag de na zat de 1e jacko op de stokje ik dacht gelukkig.
Maar de 1e jacko had niet fatsoenlijk gegeten en gedronken.Omdat die heel jong was 51/2 week oud.
En 3 dagen later s'morgens ging ik naar beneden en ik zei goeden morgen jacko en deed de lampje aan en zag dat jacko op de grond lag en zei nog van jacko wakker worden heel stom natuurlijk en ik huilden en mijn vriend rende naar beneden en zei van jacko is dood.en s'avonds had ik de kooi schoongemaakt maar ik had wel gezegt dat ik wel weer een nieuwe wou hebben,en mijn vriend had z'n vader gebeld en vroeg of hij iemand kende en mijn schoonvader zei ik zal kijken wat ik doen kan.maar goed vrijdags na het werk had ik m'n vriend opgehaald van z'n werk en ging naar m'n schoonouders toe en daar wou ik vereder rond bellen voor een andere valkje maar m'n schoonouders zei nog van wacht maar tot je thuis bent maar ik was boos op mijn schoonouder dat ik hun een grote mond had gegeven.Thuis aangekomen deed de deus open van de woonkamer en zag ik een nieuwe valkje( bleek nu m'n schoonvader had rond half 12 deze valkje in de kooi gedaan)maar ik heb m'n schoonouders gebeld en bedankt voor de valkje en gezegt van sorry dat ik hun een grote mond had gegeven. En die valkje is 2 1/2 week ouder dan de 1e. En weet je hoe die valkje nu heet jacko de 2e maar ik heb jacko heel erg verwend en dat kan ik ook merken jacko kijkt verwend uit haar ogen.
Ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik daar neer hebt gezet.

groetjes miranda en jacko(valkparkiet)



Nes

Hallo Miranda,

wat sneu dat Jacko de eerste is gestorven   :'(
Verwen Jacko de tweede maar flink  ;)

Groetjes Nes.

Rika

ja dat is pijnlijk ervaring voor jou .

ik hoop dat jij nu jacko2 meer plezier als eerste jacko.

ik heb ook eerder overleden die Rosella , pff op grond gevonden . wat nou weer. ooooooooooo door Vuurwerk knallen tegen raam. daar moest ze wel hard schrikken .
dus hartstilstand , nog maar 1 jaar oud . grrrr
voortaan nooit meer bij het raam ( jaarwisseling )