17 april 2024, 01:42:50

Nieuw Lutino valkje uit Meppel

Gestart door Vanessa_TC, 15 maart 2004, 13:38:53

« vorige - volgende »

Vanessa_TC

Hallo,

Zaterdag de 13e maart zijn we naar de Vogelmarkt in Meppel geweest. Ik had geen idee hoe het zou zijn, ik was niet eerder naar zo een markt geweest.

Ik had verwacht dat het vet groot zou zijn, maar het viel best mee. Het was wel druk.

We waren ale een poosje op zoek naar een 4e valkje en wie weet zouden we daar een vinden. ;D

Zigzaggend langs alle tafels op zoek naar een valkje. Halverwege zag een een mooi Lutinootje, maar toch nog even langs de rest van de tafels, wie weet wat voor mooie daar nog zouden staan. Na alles te gezien te hebben toch maar weer terug naar die ene Lutino. De man die er bij stond was niet de eigenaar van de vogels, we moesten over 5 minuten maar even weer komen als de eigenaar terug was.

Dus een rondje lopen en weer terug, maar de eigenaar was nog niet terug. De man vroeg wat valkjes meestal kosten, ik zei dat het nogal kan verschillen, soms Eur. 15 soms 20 of meer. Hij zei doe maar Eur. 20,00. Oke zei ik, dus valkje in het doosje....joepie :) :)

Toen nog een zak trosgierst en voer en weg naar huis.
Na een klein uur rijden, valkje bij de anderen in de kamervoliere, en eerst maar eens rustig laten wennen.

De andere, Tommy, Chippy en Twinky waren eerst wat verbaasd :o maar accepteerden het valkje al gauw.

Het valkje ging zelfs al aan de trosgierst knabbelen, welke valk kan dat ook weerstaan :)

Ik weet nog niet of het een man of pop is, ik zal het nog eens nader bekijken en foto`s maken.

Groetjes Vanessa, Tommy, Chippy, Twinky en nieuw valkje. :-*



Bianca

Leuk zeg dat je een nieuw valkje erbij hebt gekocht.
Zijn je valkjes tam? en de nieuwe lutino?
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Paul

Hoi Vanessa,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Het beste kan je hem wel even twee weken appart in Quarantaine zetten in verband met ziektes en zeker als ze van een beurs af komen.
Het hoeft niet verkeerd te gaan maar vorig jaar zijn er erg veel problemen mee geweest helaas onder andere bij Lique.
Als je ze toch al bij elkaar hebt zitten houd ze dan goed in de gaten en als je ook maar merkt dat je eigen valkjes ziek gedrag vertonen meteen naar de dierenarts gaan.
In elk geval veel plezier met de nieuwe bewoner.

Groetjes, Paul

anika_en_spirit

Hoi Vanessa,

Gefeliciteerd met de nieuweling.
Leuk hoor nog een valkje erbij.
Veel plezier ermee.

Groetjes Anika
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soƫ, Sterre, Sero & Sweet!


Stijn dc

hoi

leuk dat je er een valkje bij hebt. Ik hoop net als paul dat ie geen vervelende ziektes mee heeft gebracht. Dus wel even i nde gaten houden.

SDC:D

Vanessa_TC

Hallo,

Gisteravond heb ik de nieuweling even uit de kooi gehaald, (met heel veel moeite). Krijsen en fladderen, ik moest een handdoekje over haar heen gooien anders lukte het niet.

Toen ben ik met haar naar boven gegaan, even rustig praten en proberen op de hand te laten stappen.

Ze is een echte bijtgraag ??? Auuw, ze bleef gewoon hangen aan mijn vingertop, stout :-/

Dus weer in de handdoek, en een beetje op haar kopje kriebelen. Toen op de (zere bloedende) vinger, hehe.

De rits van  mijn vest was het meest interessant, de rest vond ze niet leuk. Na een half uurtje kon ik haar gewoon op mijn hand laten stappen, alleen wel oppassen want af en toe, Hap... Auuwww... :o

Dus een hele belevenis met bloed en tranen. hihi
Ach, als ze maar eerst vertrouwen heeft in de hand dan komt het al een heel eind. Dus toen weer naar beneden bij de rest in de kooi.
Toen ik later de lampen uit deed en zou gaan slapen, zaten ze alle 4 op een rij op de bovenste stok.

We moeten ook nog een leuke naam verzinnen, ik zal eens op de site bij de namen kijken.

Groetjes Vanessa

Bianca

mischien is "snapper" wat?
(op z'n engels uitgesproken)
Omdat ie zo van happen houdt.
Succes ermee joh!
Ik hoop dat je snel het vertrouwen van je nieuweling gewonnen hebt!
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.