6 mei 2025, 14:08:34

Blaadjes van wilgentakken

Gestart door BoBCHIC, 21 mei 2004, 02:29:39

« vorige - volgende »

BoBCHIC

Hallo,

Wij willen graag weten of de blaadjes van de wilgentakken gezond voor ons zijn.

Dat wilgentakken zelf geen kwaad kunnen wisten we al. Daarom wordt het dak van onze kooi helemaal versierd met wilgentakken, die nu nog vers zijn. Er zitten dus ook nog blaadjes aan.

Wie kan ons vertellen of de blaadjes goed voor ons zijn?

Groetjes van Bobby (2) en Chico (9 weken).

Paul

Hoi,

Op de blaadjes zijn ze ook verzot hier hoor dat is het eerste waar ze aan knagen als de takken de kooi in gaan :-)
Die mogen ze gewoon hebben zorg wel dat de takken goed schoon zijn gespoeld.

Groetjes, Paul

Bobby&Chico

Hoi Paul,

Mooi, nu we zeker weten dat de blaadjes geen kwaad kunnen, smaken ze ook meteen veel lekkerder!

Wij knabbelen nog even verder.

Groetjes  Bobby en Chico

Stijn dc

hoi

de blaadjes kunnen inderdaad geen kwaad. Die bijten ze bij mij er als eerste af. Dus je kan ze gerust opeten hoor :)

SDC:D

Theetje

Hoi,

Het ligt er eigenlijk een beetje aan welke wilg je hebt. Op de meeting hoorde ik toevallig dat treurwilg dus neit goed is voor je valkje. Dit geld uiteraard ook voor de blaadjes van de treurwilg. Tevens werd mij daar duidelijk gemaakt dat als je de takken van een knotwilg haalt dat je dan wel een knotwilg moet hebben die ook regelmatig geknot wordt. Anders schijnt het ook niet helemaal oke te zijn. Ik wist dit ook niet, maar men zegt het.

Groetjes

Theetje

bobby&chico

hallo.
dat van de treurwilg wist ik gelukkig.
maar van de knotwilg wist ik ook niet ook nog nooit iets over gehoord.maar ben pes twee jaar bezig met valkjes.
ik heb een aqarium als ik daar mee bezig ben dan zijn ze er als eerste bij.
maar alles wat daar in of uit komt schijnt heel giftig te zijn.
zij de dieren arts tegen mij iniedergeval.
groetjes dennis&esther&bobby&chico