5 mei 2025, 05:07:07

Lage bloedsuiker

Gestart door Lieve, 17 maart 2004, 15:06:55

« vorige - volgende »

Lieve

Hallo,

Kan een valk last hebben van hypoglycaemie of een te laag suikergehalte in het bloed en wat merk je dan aan de vogel.
Is er misschien iemand die dit weet!!!

Groetjes, Lieve

Lique

Een vogel kan suikerziekte hebben. Maar wat jij beschreef lijkt meer op een epileptie aanval.

(krijst een beetje hees, een vleugeltje gestrekt en rolt wat met z'n kopje. Nadien ging ie naar het voerbakje, een beetje onstabiel, zat te beven, dik in de veren, de oogjes dicht en het hoofdje wat schuin. Ik dacht dat ie zou doodvallen. Een paar seconden later gaat ie doodleuk eten).[/u]

groetjes Lique

Lieve

Hoi Lique,

ALs dit inderdaad zo is, epilepsie, kun je daar dan wat mee. Dr Feld is pas om 17.30 uur bereikbaar, ik zal dan contact met hem opnemen.
Ik vind dit alles behalve leuk, schrijf vanmorgen dat ie zo goed is en nu gaat het misschien helemaal mis!!

Groetjes, Lieve

Paul

Hoi Lieve,

Als het een epileptische aanval is dan gaat het vaak ook snel weer vanzelf over alleen kan de aanval natuurlijk vaker terugkomen :-(
Als Feld er niet is kan je meestal voor spoedgevallen inspreken en dan belt ie je binnen een half uurtje terug.
Hopenlijk valt het allemaal mee het was juist zo fijn te lezen dat het zo goed met hem ging.

Groetjes, Paul

Lieve

Hoikes,

Net Dr Feld gesproken. Het zou geen epilepsie zijn. Wanneer er bacterien in de darmen( Pookee had een darminfectie vorige week ) zijn scheidden die toxines af die eigenlijk Pookee een beetje vergiftigen. :o :o :o :o Deze toxine worden door de nieren weer naar buiten gewerkt. Het was mij vanmorgen opgevallen dat Pookee minder had gedronken dan de vorige dagen. Omdat het goed ging met hem had ik de druivensuiker uit het water gelaten. Doch de nieren hebben meer tijd nodig om die toxines uit te wassen. Zonder de druivensuiker drinkt ie enkel wat hij nodig heeft, met de druivensuiker drinkt ie meer omdat ie dat gewoon lekker vindt.
Het was dus geen epilepsie maar een pijnlijke niercrisis. Oplossing: enkele weken water met druivensuiker en dagelijks
enkele druppels Yakult voor een vlotter herstel van de darmflora. :D :D :D :D
Ben ik opgelucht, hoor.
PS aardige man die dokter Feld

Groetjes, Lieve

Paul

Hoi Lieve,

Dat klinkt in elk geval hoopvol hoor.
En dr Feld is zeker heel aardig en het interreseert hem ook hoe het met je valkje gaat na de behandeling.
Ik hoop dat ie snel opknapt maar je ziet al verbetering dus dat is al een goed teken.

Groetjes, Paul