28 maart 2024, 11:09:41

mannetje bij mannetje?

Gestart door Annemiek Botter, 24 augustus 2002, 09:08:35

« vorige - volgende »

Annemiek Botter

Hallo
Ik heb een mannetjes valk van 6 maanden en omdat hij alleen was heb ik er 2 dagen geleden een tweede valk bij gekocht. Ik wou graag een vrouwtje omdat ik dacht dat ze dan beter met elkaar op kunnen schieten. In de winkel heb ik een lutino gekocht van 5 maanden en ze zeiden daar dat het een vrouwtje was. Maar thuisgekomen heb ik hem in een aparte kooi gezet, en hij begon gelijk naar de andere valk (witkop) te fluiten. Ook fluit hij mee met de tv en mensen stemmen. Nu denk ik dus dat het een mannetje is. Nu is mijn eerste vraag, kunnen 2 mannetjes samen in een kooi en worden het ook echt vriendjes?
Ik heb de grijze al bij de nieuwe vogel in de kooi gehad, maar de nieuwe deed niet anders dan blazen en pikken naar de grijze (grijze werd hier bang van). Verder hebben ze niet echt veel belangstelling voor elkaar.
Mijn tweede vraag is, komt dit nog goed en moeten ze nog aan elkaar wennen, of kan ik hem beter ruilen voor een echt vrouwtje?

Alvast bedankt
groetjes annemiek

Frank_

hallo annemieke
je moet de kooien is bij elkaar zetten en kijken wat ze doe.je kunt ze wel bij elkaar zetten als de kooi tamelijk groot is.
groetjes,frank

Lique

Hallo Annemieke,

Het kan goed gaan maar vaak gaat het ook minder goed. Wij zelf zouden de nieuwe man ruilen voor een echte pop. Dan weet je vrijwel zeker dat het goed zal gaan. Je kunt op onze website bij "vragen over..." en dan "Vraag 1" alvast lezen hoe je het geslacht kunt bepalen.

Angelique

Tara_

Dag Annemiek,
wat heb je nu gedaan met de valk als ik vragen mag? Groetjes, Tara

Annemiek Botter

Ik heb de valk gisteren geruild omdat de nieuwe bleef pikken op de oude. In de winkel zeiden ze dat ik ze eigenlijk langer bij elkaar moest laten om ze te laten wennen, ongeveer 2 weken, maar ik mocht hem toch ruilen omdat de nieuwe vogel erg dominant was. Ik heb wel een half uur voor de kooi gestaan om een nieuwe uit te zoeken en we konden nog niet met zekerheid zeggen welke mannetjes en welke vrouwtjes waren omdat ze te jong waren. Nu heb ik de rustigste en jongste mee naar huis genomen. Deze kan ook erg hard schreeuwen (en bijten!!!) en hij pikt ook wel een beetje naar de oude, maar hij is minder dominant. Ik heb ze nu in 2 kooien naast elkaar staan om te wennen, en ik denk dat ik het maar een paar weken aanzie. Maar ik blijf natuurlijk niet aan het ruilen, dus ook als dit een mannetje blijkt te zijn ben ik bang dat ik hem niet meer weg wil doen na een paar weken! Ik vond het al rot om de vorige weg te doen en die had ik pas 4 dagen!
In ieder geval bedankt voor de adviezen en ik laat nog wel weten of het goed gaat of niet.

groetjes annemiek

Lique

Hoi Annemieke,

We hopen dat het nu beter zal gaan, veel succes!

Groetjes,
Angelique