10 mei 2025, 17:55:53

Nieuwe veren vallen uit?

Gestart door Peanut, 4 november 2014, 17:05:24

« vorige - volgende »

Peanut

Hallo,

Zoals ik in een ander topic al heb geschreven is mijn valkje Peanut helaas gekortwiekt. Hij is nu aan het ruien. Ook heeft hij zijn eerste slagpennen vervangen. Ik blij, want dan zou die over een paar weekjes weer lekker kunnen vliegen.
Het probleem is nu dat 1 van zijn nieuwe slagpennen alweer los lijkt te zitten. Ook zijn nieuwe lange staartveren zijn er alweer uitgevallen.

Peanut eet Beaphar extravital, regelmatig groente en fruit etc. Ook krijgt hij nu multivitamines en 1 a 2 x per week eivoer. Naar mijn idee eet hij voldoende gevarieerd en zou hij voldoende vitamines e.d binnen moeten krijgen. Verder heeft hij natuurlijk ook maagkiezel, grit, sepia en een mineraalblok ter beschikking.
Verder is hij levendig, lekker druk en fluit er vrolijk op los.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

carco

Probeert Peanut veel te vliegen?
Want dat zou kunnen verklaren dat ze steeds weer afbreken omdat ze nog wat zwakker zijn dan de oude veren.
Heb het hier ook met een valkje gehad die vreselijk kort geknipt was: heeft wel een jaar geduurd voor ze goed in de veren zat en kon vliegen. Brak steeds weer opnieuw af omdat ze viel  :(

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Peanut

Hoi Caroline,
Dank je voor je reactie.
Hij probeert inderdaad nogal eens te vliegen ja. Dat zal dan denk ik ook wel het probleem zijn. Ik let er zo goed mogelijk op dat ie niet valt, maar hij is vaak zo snel dat ie al neergestort is voor ik het in de gaten heb.. Kleine brokkenpiloot..  Zo zielig soms. Ik hoop maar dat zojn slagpennen gauw teruggroeien