19 april 2024, 23:03:50

mijn jonkie wilt geen vogelvoer!!!

Gestart door Anita1, 9 maart 2004, 23:07:30

« vorige - volgende »

Anita1

 :D wat is dat trouwens een lieffie zeg..op die foto.wauwiee.mmm.ik heb ff een vraagje.toen ik die foto maakte.zat er nog maar ff 1 stok.in.maar er zitten er dus 3 in.en nog een soort stoktouw heb ik er zelf in.maar ik vraag me af..zijn die stokken niet te dik voor de valk? anders haal ik andere.knuff anita.

Anita1

 ;) ooow en ik zie dat jij ook overdwarse stokken erin hebt.wauww das wel een idee ja.ga ik ook doen.knuff.

Coco en Chantal

Hoi anite

ja klopt er zitten er een paar overdwars, dat scheelt weer een beetje omvang hihih, maar ik heb er  nu ook  2 touwstokken in en daar zitten ze toch het liefste op, misschien een idee voor jou om er een paar meer in te doen, staat ook nog leuk ook met al die kleurtjes.
ja scheetje is het he onze bontewitkop  ;D hij is nu 5 weken oud.

groetjes chantal
Groetjes Chantal en de valkjes


Paul

Hoi Anita,

Een supermooie kooi heb je nu voor je valkje zeg :-)
Wat de stokken betreft zou ik er zeker een of twee dunnere in zetten.
De maat waar ze het liefste op zitten vaak is 18 mm omdat ze daar de beste grip op hebben want dan komen de pootjes 3/4 om de stok heen.
Een zittouw is ook heel fijn voor ze in elk geval.
Vaak is het alleen maar goed om verschillende maten stokken te hebben dan is dat beter voor de pootjes de spieren blijven dan soepel omdat ze de pootjes in verschillende houdingen zetten.

Groetjes, Paul

Anita1

 :) ik heb even een paar vragen.mijn jippie is nu 9 weken en is aan het puberen.lol.wanneer is een valk volwassen? wanneer zijn ze uitgegroeid? en nog iets.jippie zit de hele dag op de bodem te tikken.door het beukenhout heen is ie aan het tikken/knagen.de kooi is erg groot.en nieuw! dus de bodem kan ie niet beschadigen zag ik.is speciaal materiaal.maar het is een irritant geluid.als ik er wat van zeg,gaat ie huilen heel hard.whahaha.moet er wel om lachen.is dit puberen? of ?? maar is wel irri.groetjes en knuff anita

Inger m

Hoi,
Met de puberteit wordt het geslachtsrijp worden bedoeld, de mannetjes beginnen dan langzamerhand macho gedrag te vertonen en de poppen ook wel paarbereidheid. Dat is rond 5-6 maanden. In deze periode vind ook de jeugdrui plaats en krijgt de valk zn volwassen verenklleed.

De vogels zijn dan verder wel uitgegroeid en wat betreft kweken zijn ze broedrijp op een leeftijd van een jaar. Ik denk dat je dan ook ongeveer wel van volwassenheid kunt spreken bij valkparkieten.

Met 9 weken zijn ze ws ook vanalles aan het uitproberen, is het mss vergelijkbaar met kleine kinderen die kijken hoever ze kunnen gaan?  ;)

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Anita1

 ;) maar wat is dan dan wat jippie op de bodem doet dat knagen /tikken? nu is ie ook weer bezig.kan het verveling zijn? hoewel met deze kooi? die nu echt met speeltjes volhangt? ook nog een vraagje.ik /we denken erover om er een tweede erbij te nemen.hoe is het ervaren bij jullie met schreeuwen geluid e.d.zijn 2 valkjes echt hel erg rumoerig? of valt dat mee? want nu ik jippie alleen hebt kan hij ook aardig tekeer gaan,omdat hij dus om mij roept.hihi.tja pubers.maar ff serieus antwoord op het pikken/knagen bodem.en over nog eentje erbij.hoe wordt dat door de meeste ervaren.dan wil ik een koppel.de foto van de kooi kan je ietsje terug zien hier.knuffie anita ;D

Paul

Hoi Anita,

Dat tikken kan betekenen dat het een mannetje is sommige doen dat al op vroege leeftijd.
De kooi ziet er best goed uit en is meer dan groot genoeg dus dat zal geen probleem zijn lijkt me.
Als je voor jippie een maatje erbij neemt zullen ze vaak rustiger zijn dan een valkje alleen omdat ze iets meer naar elkaar trekken en dus geen aandacht van buitenaf meer nodig hebben.
Als je ze genoeg aandacht geeft blijven ze gewoon ook beide tam hoor.

Groetjes, Paul

Anita1

 :D meen je dat nu paul?? is tikken een teken dat het een man is? ik moet wel zeggen dat jippie erg kwebbelig is en al aardig begint te fluiten.maar tineke denkt dat het een pop is.maar meen je dat nou? ik dacht dat ze uit verveling tikken?.gr anita

Paul

Hoi Anita,

Je hebt vaak echt dat getik als een specht en als ze dat doen is het bijna zeker een man :-)
Ook dat kwebbelen kan een teken zijn dat het een mannetje is.
Vaak gaan de mannetjes dat hier op vroege leeftijd al doen omdat ze hier de andere mannetjes nadoen.
De popjes doen dat hier eigenlijk nooit.

Groetjes, Paul

Annouschka

Hoi,

wat leuk Anita dat je er nog een valkje gaat bijhalen!!  Je gaat hem toch wel bij Tineke halen he, na alles wat die voor ons heeft gedaan, ik geloof dat ze nog een witkopje heeft van nu 6 weken, de broer van Solo.
Ik vind ook dat je best 2 valkjes kan nemen, dan zit ie ook niet meer zo alleen als jij eens wegbent.

Groetjes
Annouschka

Anita1

 :D hoi anouscka ik wil m zeker wel bij tineke het liefst hebben.maar we zitten wel een beetje met de afstand.alhoewel ik morgen wel in middelburg ben.maar ik ben maar alleen met reizen dan.hoe weet je dat ,dat een broertje is?? is dat echt een mannetje diie van tinee die witkop? want ik zoek wel een witkop..tinekeeeeeeeeeeee waar ben je? lol.ja william vind het nu ook heel erg leuk 2.maar ik blijf me toch afvragen of dat tikken echt met een mannetje te maken heeft,en geen verveling is.best zielig..knudffie anita

Annouschka

Hoi,

ja, zeker een witkop en volgens haar een man.  Weet je nog die foto's die ik je heb doorgestuurd van Yabba en Solo?  Op die foto van witkop staan er 2 valkjes op, een ervan (ik ben niet zeker welke) is Solo en de ander is z'n broer, die is geannuleerd geweest.  Ze denkt wel dat het een man is.  Het kan ook zijn dat Jippie wel een pop is maar dat ze gewoon scharrelt op de bodem van de kooi, dat doen ze hier ook soms, dan wrijven ze met hun snavel alle snippers weg en dat kan ook dat tikken zijn wat jij hoort.

Het is sowieso beter om er 2 te hebben, anders gaat Jippie zich vervelen en dat wil je toch ook niet.
De witkop is nu 6 weken oud.  Mail haar even.

Groetjes
Annouschka

Anita1

 ;) jippie scharrelt dus niet die tikt echt op de bodem wel een uur lang.dan ff niet en hoppa dan gaat ie weer.knuffie

Anita1

yessssssss ik mag een 2e valkje van william hahahahahaa.ja was al goed hoor! hier in bemmel is ook een kweker.daar ga ik vanavond kijken.die heeft er verschillende.ze zijn 9 weken oud,dus net zo oud als jippie nu is.heel spannend vind ik het.liefst had ik hem bij tineke gekocht.maar de afstand is toch te ver.verder hoop ik dat jullie me blijven helpen en steunen als nodig mocht zijn.ik ga hier zeker bijhouden hoe het met 2 kippetjes gaat.echt de eerste keer dat ik er 2 heb zo.ik ga er lekker ff een uurtje naar kijken vanavond.en als ik het niks vind dan wacht ik gewoon weer af.geen probleem.william gaat mee kijken.ik laat het weten vanavond.ben om 10 uur terug.vraag? kan je die 2 al bij elkaar zetten? ik dacht van wel ,omdat ze nog zo jong zijn? graag een tip! knuffie anita