28 maart 2024, 18:10:33

mijn jonkie wilt geen vogelvoer!!!

Gestart door Anita1, 9 maart 2004, 23:07:30

« vorige - volgende »

Anita1

 ??? ooow jee mijn kietje van 6 weken wilt geen vogelvoer eten.hij wil alleen maar pap.huilt echt de hele tijd.wilt nu al weer!!! mag pas om 10 uur.huilt alles heeel zielig bij elkaar.ik bied m steeds voer aan op de hand en in de kooi.hij zegt alleen maar : aaaccchh heel zielig.wat kan ik doen??? help! groeten anita(ps trostgierst wilt hij ook niet!

Rika

ojee dat is wel erg !!!
zo de horen dat ik nooit meegemaakt.
want zo,n trosgierst is TOP . ondanks kietje niet wilt hebben ojeeeee pfffffff hopelijk andere goede raden voor jou

hou je moed

Paul

Hoi Anita,

Een valkje wat met de hand is grootgebracht zal vaak later zelf gaan eten dan een jong wat door de ouders gevoerd is.
Een jong wat door de ouders gevoerd is eet tussen 5 en 6 weken al zelf maar word dan toch nog wel een hele tijd nog bijgevoerd door de ouders,soms maanden.
Een valkje wat met de hand gevoerd word door mensen eet vaak niet eerder dan met 8 weken zelf maar soms duurt get nog wel langen.
Je kan hem dwingen door een beetje kleine zaadjes door de pap te mengen dan leert ie dat vast eten.
Ik deed er altijd 1/3 van de pap zaadjes in.
In het begin eten ze ze helemaal op en ze verteren dan niet maar later gaan ze ze wel pellen.

Groetjes, Paul

marjon

Hoi,

Wij hebben helaas zelf nog geen jonkies gehad, maar zoals Paul al zegt, zou ik zaad door de pap doen zodat de kleine het wel moet eten en er aan went.

Sterkte er mee!!

Groetjes,
Marjon

vanta

beste anita de baby is nog maar 6 weken oud
en inderdaad gaan ze pas met een week of acht zelf eten

geef hem de trosgierst en wat vooral belangrijk is geef hem niet zijn zin als hij roept maar laat hem ook zelf moeite doen de vogel moet wel de kans krijgen om zelf te gaan eten en als je steeds extra baby voeding geeft zal hij dat nooit gaan doen als je zijn pap op de gezette tijden geeft en hem verder zijn roepen negeert komt het vanzelf goed..

bij mij heeft hij dat nooit gedaan omdat hij wist dat ik daar niet in trap

groetjes

tineke

Anita1

 ;) tja ik kreeg net een mailtje van anouschka...die heeft ook een valkje gekocht bij vanta.die wilt ook nog geen vogelzaad.toen heeft zij door de pap gedaan,en wat gebeurde er??? valkje stukte bijna in vogelzaad.komt omdat ze de pap veel te snel naar binnen schrokken.maar goed dat ik het niet gedurfd hebt.ik doe zeker wat fanta zegt.hij moet maar een beetje schreeuwen en uiteindelijk ging hij vandaag zelf toch zaad eten.maar ik moet het nog wel flink aanbieden.dus even aankijken nog.komt wel goed denk ik.ik ben te angstig nog denk ik.groeten anita ;D

vanta

 ;)ja anita ik ben blij dat je geduld wilt hebben echt het komt vanzelf maar hij is nog erg klein als hij geleidelijk zoals ik je uitgelegd heb minder pap krijgt gaat hij vanzelf meer vaste voeding eten te beginnen met de trosgierst en daarna spelenderwijs gaat hij pellen en eten

echt het komt allemaal goed niet te bang zijn ;) over een paar weken kun je er misschien zelf om lachen dat je je veels te druk hebt gemaakt.......

groetjes tineke

Bianca

Ik heb punky ook vanaf 5,5weken met de hand bij gevoerd en mijn trucje was........
Een heel groot voerbakje met zaad erin en telkens als ie eruit was dat gewoon bij je te zetten.
Hij werd zooooo nieuwsgierig dat ie er gewoon IN ging zitten, en zelf begon te eten en dan als ie zo bezig was zette ik 'm gewoon met bakje en al in de kooi wist ie gelijk waar het bakje stond!
Hij eet nu al een HELE tijd zelf dus dat nmoet ook wel goed geweest zijn? toch?
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Anita1

 ;)wauw dat ga ik proberen ja bianca.bedankt voor je tip meiss.groetjes anita.ik laat het je nog weten..

Bianca


Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Anita1

 :D whahahaa dat was wel een leuke jaaa met een grote schaal voer..hihi.ik lach er nog om!!!.hij gaat erin.en hij begint me daar te fladderen!!! tjeeeeeee. alle zaad op de tafel op de grond!!! whaaaaaaa wat een lol had ie.maar eten??? hoezo??? groeten anita :)

Annouschka

Hoi,

ik zou toch blijven proberen hoor Anita, hier zet ik hem iedere keer als hij bedelt bij de voerbakjes neer en hij gaat er ook inzitten en neemt gelijk de grootste pitten voor z'n rekening.  Hij heeft al een paar keer zaadjes gegeten vandaag en eivoer ook en nu zit hij weer aan de trosgierst bezig.  Hier is het ook een smerige boel hoor, vooral als hij pap eet.  Dat blijft dan rond z'n hele bek hangen en dan schudt hij zich eens en beland de helft in m'n gezicht.  Dat komt hij dan wel opeten. Een erg zuinig valkje :D.

Ik denk dat we nog veel plezier aan de 2 kippetjes gaan beleven, het is duidelijk familie he. :)

Groetjes
Annouschka

Anita1

 :D whahahaha jaa klopt anouschka.maar hij eet wel hoor.alleen is dat grote schaaltje geen goed idee.alhoewel is wel errug lachen.ja idd.zijn echt 2 kippetjes met die geluidjes.onze valkjes die tokken.met een hese stem pogen ze te praten..hihi lol. nee komt allemaal wel goed hoor.hij heeft net al zijn laatste pap op.kan ik al wat terug draaien de avond.was alweer zoooo aan het huilen.mijn kietje pakt ook die grote zaadjes.lol he? groeten anita

vanta

 ;D ;)   zie je alles komt op zijn pootjes terecht als je maar wat geduld hebt
over een week is het weer helemaal anders hahaha

succes met die 2 kippetjes

tineke

Anita1

 :( ik zie...dat kietjepietje zaadjes pakt en gaat lopen pulleken.ik zie dat het zaadje leeg gaat,maaar dat de inhoud van het zaadje op de tafel neer komt..en die pakt ie niet!!!.hij krijgt vanaf morgen nog maar 2x pap van mij..maar mijn vraag is nu..krijg hij dan wel genoeg voeding binnen? trosgierst eet hij wel .maar niet overdreven.en hij schreeuwt de hle boel bij elkaar voor pap.en maakt kippegeluidjes.en zegt ook *aaaaachhh* groetjes anita ;)