16 juni 2024, 06:51:27

valkparkieten en kwarteltjes

Gestart door Sandra Kolle, 10 maart 2004, 21:08:43

« vorige - volgende »

Sandra Kolle

Hallo valkparkieten liefhebbers
Van het voorjaar gaan we een buitenvoilere bouwen voor onze Valkparkieten en Turquisine parkieten nu vroeg ik me af of ik er op de bodem chinese dwergkwartels bij kan laten lopen?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groeten Sandra

Stijn dc

hello

ja, dat kan hoor, alleen moeten ze wel enige beschutting hebben. Ze zijn ook heel erg nuttig omdat ze de bodem netjes houden door het zaad op te pikken.

SDC:D

Tara

Hoi hoi,

ikzelf heb ook 2 Chinese dwergkwartels bij mijn valkparkieten, duif en grasparkieten zitten. Geen enkel probleem, ze zijn zowat de enigen die samen met de duif naar binnen in het nachthok gaan. Ze vormen ook geen bedreiging, ze zijn erg geschikt voor in een volière.

Trouwens, als je van plan bent te kweken, kan het zijn dat je geen goede resultaten krijgt van je Turquoisines daar neophema's moeilijk broeden met andere vogels (je valkjes bijv.) in hun omgeving (dit moest ik ff kwijt)

Maar je valkparkieten zullen erg goede resultaten krijgen in ieder geval :-).

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Sandra,

Houd er wel rekening mee met wat voor geslacht kwarteltjes je erin zet.
Als je er twee neemt kan je gewoon een koppeltje nemen maar neem je er meer dan moet je 1 mannetje en de rest vrouwtjes nemen anders maken de mannetjes elkaar af :-(
ALs ik het niet goed heb moet iemand mij maar corrigeren maar volgens mij is dat zo.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hello

inderdaad, wat paul zegt is ook heel belangrijk. Twee mannetjes gaan elkaar hard bekampen om toch maar zoveel mogelijk vrouwtjes voor zich te winnen. Meestal moet er eentje het met de dood bekopen  :-[

SDC