28 maart 2024, 21:20:24

Blijven vragen voor eten

Gestart door Gerben, 7 december 2002, 12:20:08

« vorige - volgende »

Gerben

mijn valk die heet tom, het begon met het spuitje en nu met pap in een schaaltje
alleen het probleem is, ze wil telkens weer
eten van ons hebben, terwijl ze zelf ook in haar hok zaad eet en zelfs drinkt
als jullie misschien weten wat ik hier aan kan doen, dan hoop ik dat ik antwoord krijg.
groetjes gerben.

Peter

Hoi Gerben,

Een valkparkiet kiest de makkelijkste weg. Dus eten van jullie en de valkparkiet ishet ook gewend. Kan je valkparkiet wel zelfstandig eten? Zo ja dan kun je hetzeuren om eten gewoon negeren als je er dan aandacht aanschenkt krijgt je valkparkiet zijn zin en zal hij de volgende keer weer gaan zeuren.

Succes,

Groetjes,
Peter

Mandy

Hallo Gerben,

Ik heb zelf ook 's valken met pap groot gebracht.
En dit is een bekend fenomeen.
Hoe oud is je valk nu en hoe vaak geef je nog pap?
Het is nl. belangrijk om dit af te bouwen en ze op zaad over te laten stappen. Tom is al zaad aan het eten dus dat is een goed teken. Ik moest ze eerst nog zaad leren eten door de pap met zaad te mengen, hier waren ze niet blij mee... :D
Ze begonnen bij mij ook met vooral kleine zaden te eten en vooral met trosgierst lukte dat goed!
En dan het moeilijkste; dit bedelgeluid negeren en niet toegeven door hem toch weer pap te geven!
Dus afbouwen; van 1x per dag, naar om de dag (voor een kleine week) en dan stoppen...en volhouden!
Hij zal nog wel een weekje zeuren en dan wordt dit vanzelf minder en stopt hij ermee.

Succes! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

linda

ja hoor afbouwen , zo heb ik het bij onze pico ook gedaan.Die werd wild gewoon als die nog maar de fles zag , de hongerlijder. Of je laat er elke keer wat meer tijd tss en als je ziet dat hij zelf genoeg eet dan kan je er mee stoppen.Ik heb onze pico een tijdje eiervoer gegeven ipv van de pap of ik deed eiervoer onder de pap en zo heb ik het hem stilletjes gewend gemaakt , leuk vond hij het ook niet hoor die stukjes in zijn pap van dat eiervoer maar het hielp wel. En dan over op trosgierst en toen heb ik hem van dat lekker voer gekocht met fruit en zo in en hij was vertrokken.Nu bleek dat voer wel snoepvoer te zijn en krijgt hij dat nu , nu en dan maar toen was ik blij dat ik hem dat kon geven want zo is hij aan het zaad geraakt .
groetjes en nog veel valkplezier
linda en co