29 maart 2024, 12:23:56

Deze maand in het blad Hart voor Dieren

Gestart door Speedy, 6 maart 2004, 17:43:39

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Trudie,

Wij hebben er achteraf ook wel om gelachen hoor en met dat korte rolletje om de kop was ook een lollig gezicht en je kan het zo van hun kopjes trekken maar zelf lukt ze dat niet.
Die met dat korte rolletje had zijn kopje wel uit de rol dus die was niet echt in paniek maar die met die hele rol kon niks zien en die was wel de weg kwijt.
Maar hier is bijna altijd iemand thuis dus we zien het aardig snel als er iets aan de hand is maar ik denk als een valkje een hele dag met zo'n rol op zijn kopje zit dat dat best gevaarlijk kan zijn.

Groetjes, Paul

Joyce28

de mijne doet helemaal niks met het rolletje ::)
Ik heb een heeeeeeeeele saaaaie muts als valk,hahaha
speeltjes word niet meegespeeld,schommel niet.
Heb ik een speel balletje gekocht,want daar zag ik ook een valkje mee spelen ergens op een foto,helemaal niks.Ze is er niet bang voor,gaat even kijken,en that's it
Misschien word ze wat levendiger als er een soortgenootje bij komt,wie weet

Paul

Hoi,

We hebben net het rolletje uit de ene kooi gehaald.
In de broedkooi was vanmiddag eerst het mannetje de klos en nu liep het popje in paniek met dat rolletje op haar kop  :(
Dus we hebben het er nu maar meteen uitgehaald want ze was helemaal in paniek dat het vast op haar kopje zat.
Mijn rosella is er wel gek mee maar die heeft een dikkere kop die zal er niet zo snel in klem komen.

Groetjes, Paul

Raikiri

Bedankt voor de tip paul! Ik had een hele tijd hier niet gekeken maar heb nu wel eff tijd.... arme beesies...lopen ze met een pleerol om hun koppie......

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Rene

Hoi Paul,

Citaathoi allemaal,

Ik wilde even waarschuwen voor de lege toiletrolletjes.
Zorg dat je geen hele rollen er in legt maar snijd er schijfjes van die korter zijn dan 5 cm.
We hebben hier nu 2 keer een toiletrol door de kooi zien lopen op zicht een lollig gezicht maar voor de valkjes minder.
Ze steken hun kop in de rol en krijgen hun kopje er niet zelf meer uit :-(
[...]
Ik vraag me af of Hart voor dieren niet marteling voor dieren moet gaan heetten met deze tips :-(
l

Je moet de rolletjes ook niet los in de kooi leggen, maar aan een touwtje ophangen ;D

Ik had er van de week eentje in gedaan en na wat eerste vreemde blikken begon het stoeiwerk: beetpakken, optillen en natuurlijk slopen :D :D :D

Kon het niet goed zien van waar ik zat, maar had het idee dat het kopje er soms helemaal in verdween; maar omdat het rolletje hangt is het eenvoudig voor een valkje om er uit te komen, gewoon een kwestie van het kopje in trekken.

Groetjes,

-- Rene

Raikiri

jah! ik hang ze ook wel op..... alleen soms sloopt chrissy de hele pleerol van links naar rechts en dan kan ik hem werr nie ophangen...... nu zit er een op de bodem van zijn kooi maar die is al half gesloopt!

Groetjes Q-N & C & D

Cheers, Quynh & Raikiri~

Paul

Hoi Rene,

Een touwtje in de kooi kan ook heel gevaarlijk zijn.
De vogels kunnen zich er zelfs aan ophangen dus het mag zeker niet te lang zijn dan.
Het blijft in elk geval altijd gevaarlijk een touwtje in de kooi.
We hebben hier ook een keer een valkje gehad die zichzelf had opgehangen aan de touwtjes van een model zijlboot maar omdat we het snel zagen zijn ergere dingen voorkomen en konden we hem gewoon losmaken.
Dan kan je nog beter het rolletje met een knijper aan de tralies valtmaken dat is veiliger.

Groetjes, Paul

Raikiri

 :o :oschrik me rot paul. maar chrissy sloopt dan weer de knijpers ???

Groetjes Q-N & C

Cheers, Quynh & Raikiri~

Paul

Hoi Chrissy,

Ik koop tegenwoordig speciaal een pakje knijpers voor ze dan kunnen ze slopen wat ze willen.
Het knagen aan dat hout is juist goed voor ze :-)
En de knijpers gaan hier altijd wel een paar dagen mee voor ze helemaal uit elkaar vallen.
Bij de Xenos kosten ze weinig dus kunnen ze die lekker slopen :-)

Groetjes, Paul

Raikiri

woehahahaha.. die van ons vallen ook altijd uit elkaar maar dan zet ik ze weer in elkaar maar dat is niet altijd eenvoudig.... brrr.... die kreeften hebben het vast koud. :P

Groetjes Q-N & C

Cheers, Quynh & Raikiri~

Paul

Hoi Chrissy,

Als de knijpers hier uit elkaar vallen betekend dat dat er amper hout meer over is en in elkaar zetten lukt dan ech niet meer  :D
Het zijn soms echt verschrikkelijke slopers hoor.

Groetjes, Paul

Raikiri

woehahahaha!!!! de mijne knaagt aan glimmend.

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

Rene

Hoi Paul,

Jij schreef:
CitaatEen touwtje in de kooi kan ook heel gevaarlijk zijn.
De vogels kunnen zich er zelfs aan ophangen dus het mag zeker niet te lang zijn dan.
Het blijft in elk geval altijd gevaarlijk een touwtje in de kooi.
Het is bij mij maar een kort stukje dun vliegertouw, dat bovenin vast zit, waar zit het gevaar dan?

In ieder geval hebben ze hier reuze lol met zo'n rolletje, het kan gesloopt worden en beweegt ook nog eens :p







Oh ja, knijpers weten ze hier ook wel raad mee:



:D :D :D

Groetjes,

-- Rene


k_van_wilgenburg

Hallo allemaal
Ik heb hier inderdaad ook een keer een toiletrol door de kooi zien lopen.
Inderdaad wel grappig maar voor Goofy was het minder leuk.
Smurf vond het wel interesant die hing op zijn kop aan zijn stokjes om naar beneden te kijken.

Groetjes karin Goofy en Smurf

Paul

Hoi,

Je kan de rollen in kleinere rolletjes snijden en dan met een knijper aan de tralies vastmaken dan kunnen ze er met hun kopje niet in.

En Rene,
als een touwtje aan de kooi hangt en het is langer dan 5 cm kunnen ze er in verstrikt raken met pootjes of zichzelf erin ophangen :-(
maar zo te zien heb jij een klein stukje touw dat kan minder kwaad.

Groetjes, Paul